«Labil»

Posted on Updated on

Et ord jeg lærte hos jordmor etter en relativt tøff dag på jobb tidligere i høst. Kan bruke ordet for å beskrive dagens sinnstillstand. Labil og utålmodig. Men ingenting skjer. Så i dag ble det en ny 10km-tur. Gåing hjelper heldigvis litt på humøret, får iallefall tiden til å gå. Gikk og hørte på podcast (this american life) og det at gjorde turen gikk helt fint. Formen er det ingenting å si på. (Psyken derimot:p)
Her er noen bilder fra turen.

20131127-164427.jpg

20131127-164439.jpg
En liten etterpåredigering. Har delt dette på skogen så kan vel dele det her også:
Nå begynner jeg og forstå hvorfor man leser om kjipe graviditeter. Det er da man har det kjipt at man vil dele og få sympati.
Syns jordmor sa det så fint når hun omtalte meg, en dag hvor jeg hadde “knekt sammen” på jobb, som litt labil. Samme stemninga i dag. Kort fortalt T-bane opplevelse: På vei hjem fra nok en langtur var det bare teite folk på t-banen. Kun en ledig plass i midten av en tremannssete mot kjøreretningen, noe som ikke er noe særlig da jeg blir fort t-banesyk som gravid. Men sitteplasss er bedre enn ståplass i 20min. Jeg sa unskyld i det jeg satte meg ned, alikevel ble hun ved siden av meg ble tydelig sur fordi jeg “pressa” meg ned i det eneste ledige sete ved siden av henne. Ble nesten på gråten av det. Hadde lyst til å si “Jeg vet jeg tar litt ekstra plass for tiden, men jeg er flere f*ings dager over termin og jeg har gått 10km i dag, jeg må få sitte b***h!!”
Jeg sa ingenting, gikk og kjøpte meg koseklær til nattamming isteden. (Men godt å få det ut.)

Legg igjen en kommentar

