Mormor og morfar på besøk

Posted on Updated on

Det er helg, og det er kaldt ute, og vi koser oss i heimen. Nå står pappaen og lager pannekaker på kjøkkenet, mens ungen sitter i stolen sin og ser på. Tenkte jeg kunne benytte meg av sjangsen til å skrive litt om gårsdagen.
I går var nemlig mormor og morfar på besøk (som overskriften sier…). Det er noen uker siden jul, og det hadde jo vært gøy om de kunne se hvor mye Trym har utviklet seg bare på de ukene. Da tenker jeg på øyekontakt og spesielt smil og respons. Men, den gang ei. Trym sov. Og var bittelitt våken, men da gråt han.
Da jeg inviterte foreldrene mine hadde vi hatt et par slitomme dager, så de tilbø seg å ta Trym med på en trilletur, slik at vi kunne få en times tid eller så alene. Men på fredag hadde Trym sovet store deler av dagen. Dagen gikk i soving, grining, spising, soving, grining, men vi hadde en relativt grei natt, så vi fant ut at det var like så hyggelig å være med på turen. Og nå _NÅ_ virker det som vinteren endelig har kommet på besøk for å bli en stund.
Det er utrolig fint å se det hvite landskapet, og jeg syns at, selv om det var lørdag, var det stille og rolig ute. Det var jo litt trafikk, men jeg syns at snøen virker litt «lyddempende» også.

Men, nå er pannekakene ferdig, så da får jeg vel runde av.

snø
snø
Legg igjen en kommentar

