Strikkejentene

Posted on Updated on

Jeg ser jeg nevner søvn ofte, men det er kanskje ikke så rart da det påvirker dagen veldig. Tror både jeg og ungen blir vanskelige å ha med å gjøre dersom vi får for lite søvn. I natt sov han første økt fra halv ni til halv to! Så det var vel ikke bare jeg som var sliten etter gårsdagen.
Ble en ganske lite innholdsrik dag, en «møtedag» som mannen kaller det; en dag hvor man blir avbrutt hele tiden og ikke får kommet ordentlig i gang med noen ting.
Jeg fikk startet på et lite prosjekt på kvelden da; et strikkeprosjekt. På jobben har nemlig noen av elevene fått en strikkepppgave. De har valgt seg egne strikkeprosjekt hvor de skal lage noe til en veldedig sak. Og to av jentene skal lage et lappeteppe som skal gis bort til Frelsesarmeens suppebuss.
De har laget mønster og en Facebook-side, og inviterer andre til å bidra med en lapp eller to.
Jeg syns det er et veldig bra prosjekt (og også veldig bra skoleoppgave), så jeg tenkte jeg skulle prøve å strikke en lapp eller to og så ta turen til jobb i løpet av neste uke.
Jeg er ikke en veldig ivrig strikker og har ikke prøvd å strikke etter sånn mønster før, men jeg fikk et fantastisk strikkesett til jul og dette er en fin mulighet å få testet ut noen av pinnene

20140117-021911.jpg

2 thoughts on “Strikkejentene

    Mamma said:
    januar 17, 2014, kl. 1:37 pm

    Send meg link, please!

      Samavo responded:
      januar 17, 2014, kl. 3:45 pm

      Facebook.com/strikkejentene 🙂

Legg igjen en kommentar

