Blidbaby

Posted on

Når jeg ikke helt vet hvor jeg skal begynne innlegget, så faller det seg naturlig å begynne med søvn (igjen). I går natt fant jeg noen ørepropper som jeg brukte i løpet av natta. Ikke fordi jeg ikke vil høre om ungen gråter, selvfølgelig ikke, men han lager veldig mange knirkelyder i løpet av en natt. Spesielt etter et måltid, så kommer det lyder fra senga hans som gjør at jeg gjerne ligger våken og ikke får sove. Med ørepropper så hører jeg mindre av disse lydene han lager i halvsøvne, men hører det når han begynner å «rope etter oppmerksomhet». Det gjorde at gårsdagens natt gikk helt fint

Han lå og lagde en del lyder frem til 06.30, og da tok vi han opp i vår seng, skrudde på lyset og begynte dagen. Og makan til blid unge! Det var så superhyggelig. All trøtthet bare forsvant ut i latter og smil. Den følelsen når ungen smiler bredt og bare virker genuint lykkelig for å se oss er jo bare helt utrolig!

Og resten av dagen fortsatte faktisk en del i samme duren. Jeg ble liggende i senga og strikke med ungen sittende lent mot knærne mine. Og han var kjempefascinert av kontrastene i mønsteret. Kanskje denne første lappen (til lappeteppet, se innlegg fra i går) kun er en prøvelapp som Trym skal få. Så vi ble liggende og strikke og le frem til en liten høneblund, og så en tur til sentrum.

På t-banen til byen så var han også kjempeglad. Frem til helsfyr/ensjø stasjon. Da hylgrein han bittelitt, og så slokkna han like før vi gikk av på Tøyen. Der møtte vi andre mammaer og babyer og trillte en tur i botaniske hage (dagens bilde). Vi var seks mammaer og de andre ungene var 3 og 6 måneder. Etterpå dro vi til Carinas, som ligger på tøyen, som er veldig barnevennlig. Den cafeen anbefales for foreldre med småbarn! Veldig hyggelig, og veldig gøy å høre om og se utviklingen som Trym har i vente.

I dag ser det ut som blidbaby er her igjen, kanskje vi er over en «dårlig humør annenhver dag»-periode og begynner en ny «blidbaby»-peroiode. Håper det 🙂
Botaniske

Legg igjen en kommentar

