Bæreglede

Posted on Updated on

Det er helg! Hurra! Jeg trodde egentlig at det ikke skulle være så stor forskjell på helg og hverdag, da jeg jo er hjemme hver dag uansett. Men det gjør stor forskjell å være hjemme alene med barnet, og å være to. I helgene så er det faktisk lov å kunne «koble av» av og til – og det trenger man, selv om man «kun» går hjemme med ungen.

Jeg har to bæresjal som jeg har lånt, av tøy, og jeg syns de kryper opp på ryggen i det jeg bruker de en liten stund. Det gjør at belastningen blir litt feil, og resulterer i en vond rygg. Derfor dro vi til bæreglede i byen og så etter et nytt bæretøy. Om noen tilfeldigvis leser dette, som er gravide, så vil jeg anbefale deg/dere å vente til etter at ungen er født med å dra dit. For det var veldig ok å kunne få lov til å prøve bæresjalet med ungen i. Vi prøvde to bresjal og Trym sovnet med en gang han ble satt opp i den første. Han sov seg igjennom prøvingen av den og den andre vi prøvde, selv om jeg måtte teste de flere ganger. Belatsningen var noe helt annet, da de vi prøvde også har feste rundt livet, som gjør at vekten også belastes på hoftene. Vi endte opp med en «angelpack» og jeg er foreløbig veldig fornøyd! (Var definitivt ikke feil at mannen tok ungen på magen og lagde fantastisk middag, mens jeg fikk litt fri.)

Apropo fornøyd. Ungen ligger nå i stolen på kontoret, hvor jeg har festet en babygym med tøybiter i rødt, gult og grønt. Og  ungen ligger der fornøyd og veldig interessert i fargene. Denne interessen for ting rundt seg (annet enn lys) kom egentlig over natta, samtidig som «blidbaby» kom. Morsomt!

Bæresjal
Bæreglede
Legg igjen en kommentar

