Skidag

Posted on Updated on

I går skulle vi egentlig få besøk, men ungen deres, på 2 år, kastet opp i bilen, så det ble ikke noe av. Derfor brukte vi søndagen som den vel skal brukes? Rolig start, så ut på en litt lengre tur. For søndager er vel tradisjonelt turdag?  Vi gikk trilletur inn til Skullerudstua og det er foreløbig såpass lite snø at det gikk fint å trille på en opptråkket gangvei nesten helt hjemmefra. Ved siden av gangveien var det skispor. Ikke preppet, men helt greit spor, som gikk hele veien frem til marka. Det betyr at det går ann å gå på ski fra kun 1 km (eller mindre) utenfor døra vår og inn i marka. Det ble en veldig fin tur, med masse folk som var ute i. Det var veldig fint å gå et sted hvor vi ikke gikk ved siden av biltrafikk. Og jeg syns det var spesielt fint å komme inn i marka, for det hadde jeg egentlig sett for meg at ikke gikk når vi gikk med vogn. Det må vel sies at det kanskje ikke var like lett å trille hele veien, men heldivgis (for min del) var det mannen som trilla.

Siden dette var første helga med ordentlig skiføre var det mange – da mener jeg MANGE – som var ute på ski. Parkeringsplassen ved skullerudstua var så og si stappfull. Det var folk som gikk på ski, aka, grilla, og gikk på beina. Utenfor sportsstua var det skikurs for barn,  og jeg tror vi begge to gleder oss til å ta med Trym på skiturer. Jeg har ikke så veldig behov for å gå på sk i vinter, men tror nok at neste helg (om føret virker like bra) så skal jeg jage mannen ut på en tur. Jeg vet han er glad i å gå på ski og vil sette stor pris på en tur. Hm, det høres kanskje ikke riktig ut når jeg sier «jage», det jeg mener med det er at det ikke er så lett å komme seg avgårde. For selv om man har gode intensjoner, og lyst til å bruke litt tid på egne interesser, så er det utrolig lett å alltid prioritere å være inne med ungen. Det er jo en bra ting det, han skal definitivt prioriteres, men jeg vil ikke at vi skal glemme oss selv oppi dette. Tror det bare er sunt å prioritere litt «egentid» av og til, for hvis ikke kan man bli litt tullete i hodet.  

 

20140119-223335.jpg

Legg igjen en kommentar

