Jobbbesøk

Posted on

Ja, som nevnt så var vi innom jobben i går. Det var egentlig veldig rart, men veldig hyggelig å være tilbake. Det ble til at vi tok en buss senere enn det vi hadde planlagt, men vi kom frem til lunchtid. Da vi kom inn måtte vi gå gjennom kantina for å komme opp i riktig etasje og der ble jeg møtt av noen elever som ropte «Sara!» og ga meg en klem. Utrolig hyggelig mottakelse 🙂 De syns det var kjempestas å hilse på en sovende baby.

Lærerværelse var som vanlig. Litt preget av en hektisk hverdag. Når jeg ser det utenifra så skjønner jeg veldig godt at dagene flyr på jobb, for det er ikke mye ordentlige pauser. Men, det var veldig hyggelig å se (nesten) alle igjen. Da lunchen var ferdig ble vi med inn i film-klassen. Der fikk jeg en oppdattering om hva de forskjellige har jobbet med. Og det var fint å se at  læreren som har dem har fortsatt med noe vi begynte med første gang vi jobbet sammen; nemelig å få elevene til å vise produktene sine og work in progress for å få tilbakemeldinger fra hverandre. Og de har blitt veldig flinke til det. Og noen av produktene jeg så imponerte veldig. Det et så utrolig bra å se hvordan de _vil_ få til noe bra, og også får mye inspirasjon og konstruktiv kritikk av hverandre. Jeg tror at det ofte betyr mer enn kommentarene vi lærerne kommer med.

Jeg tok også turen innom grafisk-klassen, som holdt på med masse forskjellige prosjekter, alt fra strikkeprosjektet beskrevet tidligere til 3D-animering og illustrasjonsarbeid. I fotoklassen så har de hatt mye fokus på ideutvikling og å fortelle historier med bilder. Og læreren snakket litt om det i det jeg sneik meg inn i klasserommet. Vel, det ble ikke så mye «snike seg inn», for i det jeg kom inn, med Trym i bæresæle, så var det et nesten unisont «åååå». Læreren fikk fortsette med det han skulle si, og jeg fikk mulighet til å være litt lærer igjen. De hadde hengt opp bilder fra før jul på veggene, og jeg ble mektig imponert. De hadde tatt bilder hvor de skulle formidle et eventyr eller en historie, og de hadde jobbet en hel masse med lys og etterarbeid. Kvaliteten var imponerende bra.

Jeg hadde Trym i vogna en god stund, og i det han begynt å knirke tok jeg han opp i bæresælen, og det resulterte i at han sov helt frem til neste mating. Med andre ord tre timer. Det var nesten ingen som fikk hilst på han ordentlig, menmen. I det jeg skulle dra sa jeg hade til teamlederen min, som satt sammen med en kollega og diskuterte eksamensformen på MK. Jeg kom med ett inn i lærermodus og har masse tanker om hvordan rettningslinjer fra «oven» er helt pling i bollen. Var egentlig gøy å diskutere sånt igjen med teamlederen min, og jeg syns det er veldig trist at hun skal begynne å jobbe på elvebakken nå i vår. Blir rart å  komme tilbake til jobb uten at hun er der. Men, det er tenkt at jeg skal tilbake å undervise i 3.klasse og tilbake til de elevene jeg kjenner, så det er jo veldig positivt. Det blir garantert noen turer til dit i løpet av våren for å hilse på igjen når Trym er litt eldre. jobbbesøk

Legg igjen en kommentar

