Pappa tar leggingen alene

Posted on Updated on

Jeg har blitt invitert på nyttårsfest på jobb neste fredag og jeg vurderer å dra, men kveldsrutinene her i huset har bestått av en siste ammerunde på senga, og det er litt vanskelig for pappaen å gjøre. Derfor tok vi en prøverunde på å la faren legge ungen i går kveld. Vi begynte litt klønete, i det ungen var veldig trøtt, med å prøve at faren ga flaske på senga. Det var kun en time siden siste måltidet, så ungen bare grein. Faren byssa og han roa seg litt, men å bli lagt i senga var uaktuelt. Det endte med at jeg tok han til slutt og byssa han litt, sang til han og la han i senga der jeg fortsatte synginga og ungen sovna.
Jeg følte meg utrolig hønemor som ikke lot faren «kjøre hele løpet» selv. Men jeg klarte ikke la være å hjelpe til.

Etter en times tid så våkna ungen igjen og var tydelig sulten. Nøyaktig tre timer siden sist måltid. Faren var klar med flaska, men ungen gråt mye og høylytt! Men etterhvert skjønte Trym at flasken inneholdt mat, så i løpet av ca ti minutter drakk han 100ml og ble lagt i senga si. Der ble han liggende og pluddre litt og så sovna han. Så det funket!

Kanskje jeg da faktisk tør å dra på festen neste fredag:)

Litt vanskelig å ta bilder i en sånn situasjon, så da blir bildet noe litt annet for dette innlegget.

20140125-213822.jpg

Legg igjen en kommentar

