Babysang

Posted on Updated on

Det arrangeres babysang flere steder rundt omkring i Oslo, men de fleste blir arrangert av meningheter. Det er ikke noe galt i det, men jeg føler det er veldig rart å skulle dra til en kirke på babysang. Det er det flere som syns, derfor så ble det babysang på «underskogsmamma-treffet» i går.

Det er den gjengen jeg har møtt en gang i uka de siste ukene nå. En gjeng med veldig hyggelige damer og søte barn. Denne gangen var vi fem mødre og fem barn hjemme hos meg. En av mammaene hadde tatt iniativet til å gjøre dette treffet til et babysang-treff. Hun jobber i barnehage og har derfor litt bedre peil på barnesanger enn hva jeg har og hun hadde mailet oss et utvalg sanger som vi skulle prøve å synge med/til babyene.

Vi begynte treffet med lunch og etter litt mating og skravling begynte vi å synge noen av sangene. Det var veldig hyggelig! Spesielt gøy å se den ene gutten på snart 7 mndr smile stort i det vi sang. De andre babyene var også ganske interesserte  en liten stund. Og det er noe utrolig fint med fem mamma-stemmer som synger til barna sine.

Jeg synger foreløbig mest til Trym når han skal sove, men jeg tror jaggu at jeg skal åpne opp barnas sangbok (som jeg har etter da jeg var liten) og synge litt mer for gutten 🙂

20140130-161826.jpg

Legg igjen en kommentar

