Babyhengekøye 1.forsøk

Posted on Updated on

Forrige mandag var en utrolig slitsom dag og etter inspirasjon fra folk på underskog, så bestilte jeg en babyhengekøye for dagsoving. Jeg tenkte at dersom ungen kan sove andre steder enn på tur i vogna, i angel packen eller på puppeputa, så er det kanskje mulighet for at jeg kan slappe av of kanskje også sove på dagtid.

Ivrig (og desperat) som jeg var, bestilte jeg en Siesta babyhengekøye, og fortalte om kjøpet mitt på skogen. Da fikk jeg pm av ei venninne som sa søstera hennes hadde en ubrukt jeg heller kunne kjøpe til en rimeligere penge. Hennes yngste barn hadde noen medisinske problemer (hjertet tror jeg) og var derfor mer avhengig av kroppskontakt og da trengte de ikke køya.

Jeg fikk avbestillt den jeg hadde kjøpt på nett og hengekøya ble sendt til meg, da fra «privat selger». Jeg ventet ivrig på posten i en uke og endelig, i går, kom pakken frem. Mannen tok barnet og jeg begynte monteringen så fort pakken var i hus. Endelig kom løsningen på min mangel på søvn, endelig kunne jeg få lagt meg ned og slappet av på dagtid!

Da ungen nærmet seg en soveøkt la vi han i køya. Han var relativt rolig, så seg litt rundt, ble søvnig av vuggingen. Og så! Wræææææl!!! Dette var ikke noe allright! Jeg tok han opp (etter forsøk på roing i køya), byssa ham, roa han ned og la han ned igjen. Han var rolig en liten stund, og så samme regla igjen.
Vi prøvde også å legge han ned etter at han sovna mens jeg byssa han, men da gikk det to minutter, så hylgrining igjen. Sånn holdt vi på en time før vi kapitulerte og lot han sove på puppeputa. 1-0 til Trym

Da kvelden kom startet vi leggingen tidligere enn vanlig og var han nesten like vanskelig å legge, som da vi prøvde hengekøya. Så jeg tenkte kanskje det var på grunn av dagsformen. Så første soveøkt i dag prøvde jeg hengekøya igjen. To minutter med intens hyling, tok han opp byssa han og han sovna på puppeputa igjen. Gikk dog veldig raskt å få han til å sovne, men igjen 1 poeng til Trym, hengekøya 0.

Stillingen er 2-0.
Nytt forsøk neste soveøkt

20140204-185926.jpg

Legg igjen en kommentar

