Tur til svømmehall

Posted on Updated on

 

 

Søndag dro vi, som jeg skrev, til Tryms mormor og morfar, og mens mannen dro hjem på søndags kveld ble Trym og jeg til mandagen. For på mandag hadde vi store planer.

Er forresten kanskje ikke så overraskende hva di planene var, når overskriften er som den er. Vi dro nemlig til svømmehallen! På råholt har de bygd et nytt bad, som overrasket. Råholt Bad var mye større enn jeg hadde forventet. Jeg testet ikke alt, men fikk med meg at det var innendørs og utendørs basseng, stort basseng for å kunne svømme lengder og stupe ut i, vannsklie, små basseng til småbarn, bobblebad, badstue, varm og kald kulp, og et varmt basseng hvor Trym fikk sitt første bassengbad.

Jeg var veldug usikker på når vi (Trym, mormor og jeg) skulle kjøre til Råholt i forhold til når Trym skulle sove og spise, for jeg ville jo helst at han skulle være mest mulig opplagt. Han sover stortsett en time av gangen, og er våken en time. Det gjør at tiden han er våken ikke er så veldig lenge. Men timingen fungerte bra; han sov i ca 20 minutter i angel-packen før jeg la han over i bilsete. Der sov han faktisk videre selv om jeg kledde på ham og vi satte han i bilen. Og dermed våkna han ikke før vi var fremme.

Da vi kom til hallen virka mannen bak kassa nokså sur for at vi hadde med vogn, og selv om vi så ei annen innenfor med vogn virka han skeptisk. Men vi fikk alikevel sånne blå skoposer for å dekke hjulene og kunne dermed ta med vogna inn. Trym fikk mat i garderoben og vi la igjen voksipisen i garderoben og lot Trym ligge med body inn til bassenget.  Han var såpass fornøyd og lå og lo mens han så på mønsteret inne i vogna, så mormor passet Trym litt mens jeg tok noen lengder i det store bassenget. Det var veldig fint få svømmet litt igjen, (selv om svømmeformen nok ikke er like bra som den har vært.)

Så var det Trym sin tur å prøve seg i vannet. Jeg følte meg egentlig ikke så veldig nervøs på forhånd, for jeg syns jo vann er supert, men man vet jo aldri hvordan ungen reagerer på helt nye situasjoner. Trym fikk på seg en badebleie som vi fikk av mormor og vi skravlet litt med badevakten som satt der. Han hadde fått sitt første barn for 7 mndr siden og syns det var veldig stas med små barn, det at han var så vennlig innstillt og så positiv til Trym og bading gjorde egentlig at jeg ble nokså beroliget.

Jeg bar Trym ned rampen ut i vannet mens jeg snakket med han og prøvde å se etter hvordan han reagerte. Men, det var så og si ingen reaksjon i det han kom borti vannet, så vi gikk lett rett uti. Jeg vet ikke helt hva man gjør med babyer i vann, så jeg prøvde bare å se om han ville flyte på ryggen dersom jeg slapp hånda fra rompa hans. Og det gikk superfint! Han var helt rolig og virket veldig fornøyd. Han smilte tilogmed når mormor lagde bobbler i vannet forran han. Håper det snart starter et babysvømmekurs vi kan gå på, for dette var morsomt og jeg vil gjerne lære mer om hva vi kan gjøre sammen i vannet!

Etter en liten stund gikk mormor opp for å hente mobilen og ta bilder av oss. Da merket jeg at vi pushet grensen litt for hva han orket, for han ble mer urolig. Så vi gikk opp igjen, fikk tørket og skiftet på han. Da ble det litt grining, men i det jeg tok han opp og holdt han litt så roet han seg nokså raskt. Vi la han ned i vogna og vips så sovna han. Da fikk vi voksne nytt kaffe og vaffel før jeg fikk et par lengder til i vannet.

I garderoben på veien ut ble det litt mer grining, for Trym hadde våknet igjen. Var nok litt mange inntrykk og litt vanskelig å falle i ro siden jeg ikke hadde fått skiftet enda og dermed ikke kunne bli bysset som han nok ville. Men vi løste det på et vis, og i det mormor fikk trillet vognen litt så sovnet han fort igjen.

Jeg er veldig glad for at vi var to denne første gangen, for det å dusje selv og også skulle skifte på ungen og pakke sammen sakene og alt det som må til i en svømmehall var noe knotete første gang. Så nå må jeg lære meg en rutine på hvordan det kan gjøres mest mulig smertefritt til neste gang vi er i en svømmehall. For det blir definintivt en neste gang!

20140204-035058.jpg

Legg igjen en kommentar

