T-baneopplevelse

Posted on Updated on

 

Nå burde jeg vel egentlig ha det veldig klart for meg hvordan gårsdagen var, men noen ting er fort glemt. Ammetåke? Nei, tror ikke noe særlig på det, men trøtthet! JA, det gjør at noen dager virker noe fjernere enn andre.

Noen ganger tror jeg at jeg forstår ungen og vi er inne i en slags rutine og en god flyt, sånn var det ikke i går. Det er en av flere dager på rad hvor ungen har vært litt kranglete. Heldigvis er mannen hjemme i to uker, så vi er to som støtter hverandre.

Etter en slitsom natt og morgen skulle vi besøke noen kjente på cafe i byen. Jeg hadde beregnet det dithen at ungen kom til å sove på banen og våkne opp til mat ca da vi kom frem. Men nei… Han våkna på T-banen med et kjempehyl. Og siden jeg var så var på at han skulle ha mat snart så der og da så jeg ingen annen løsning der og da enn å gi ungen mat. På t-banen.

 

Pluttselig tok hele t-baneturen mye kortere tid enn jeg hadde forventet, så det ble en kort mating. Ungen skrek da vi gikk av banen, og jeg tenkte at han sikkert kom til å ville ha mat i det vi kom frem. Men nei, han var uinteressert i mat og var egentlig bare en blid og fornøyd flørtebaby. Jeg må begynne å forstå at gutten ikke trenger å die en halvtime eller så for å få i seg nok mat. Eksempelvis så spiste han i kun 10 minutter i dag, så gikk vi tur, og han skulle ikke ha mat før fire(!) timer senere.

Det har vært nok en tøff natt i natt, så det blir ikke så mye lengre oppdattering enn dette. Vil bare si at det å amme på T-banen håper jeg at jeg slipper igjen. Gikk greit, men følte meg litt dum. Gutten har forresten fortsatt å spise på begge hendene sine. (Han er totalt uinteressert i smokk). Og den venstre siden er nå litt mer aktiv enn tidligere. MEn han ligger stortsett kun lent mot høyre siden, og ser ut som han syns det er ubehagelig å lene seg over på venstre siden. I frustrasjon og desperasjon etter mange netter og dager med missfornøyd baby, så tenker vi at vi skal ta med oss ungen til manuellterapaut til neste uke. Det er ikke sikkert at det hjelper noenting, og det kan være at han ikke har problemer i nakken, bare en favorittside. Men for å roe mammahjertet, så er det bedre å sjekke en gang for mye enn å vente på at det skal «gå seg til».

 

20140206-141802.jpg

Legg igjen en kommentar

