Barselgruppe

Posted on Updated on

Forrige fredag dro jeg til helsestasjonen for å møte barselgruppen min. I det jeg gikk inn dobbeltsjekket jeg sms-en med tidspunktet og fant ut at jeg hadde tatt feil av datoen. 30/1 er ikke det samme som 31/1… jeg var en dag for sent ute.

Så da la jeg igjen kontaktinformasjonen min og håpet på at noen fra gruppen ville ta kontakt med meg ved neste treff. Jeg fikk en sms om at gruppen skulle møtes for en trilletur rundt østensjø i går, så da avlyste jeg det andre treffet med underskogsmammaene og møtte den lokale barselgruppen isteden.

Det var bare to andre mammaer som kunne komme for gåturen. Hun ene av de andre mødrene har en unge fra før, mens hun andre var førstegangsmor som meg. Jeg ble fortalt at det er i alt fem som er med i gruppen. Fire av barna er gutter og ei jente. De andre hadde også møttes på mandagen på cafe, og hadde skravlet litt og blitt litt bedre kjent. Jeg syns det lover bra at de er interessert i å møtes både på cafe, og også på litt lengre gå-turer. Østensjø rundt er ikke veldig langt da, (ca 7km), men de virket positive til å gå i marka etterhvert også.

Jeg fikk ikke sett så mye til de andre barna, da alle lå og sov hele turen. Men det var å gå og skravle med mødre som har barn på samme alder som Trym. Var vel ikke noen spesielle temaer som ble diskutert, men det er jo litt av alt når man begynner å bli kjent, og selvfølgelig mye baby-snakk. Vi snakket også om at vi måtte dra på Bøler og på svømming en gang. Så nå skal jeg lete litt på nett etter øvelser og aktiviteter man kan gjøre med små babyer i vann.

Der knirker den lille, som er inne i en «jeg nekter fullstendig å sove selv om jeg er sykt overtrøtt»-periode, så han våkner vel steaks. Da skal vi mate, pakke på oss og gå en tur, slik at han får den lange soveøkten sin.Han nekter  fremdeles hengekøya, og å bli lagt ned for å sove, men sover en times tid på fanget/puppeputa, er så våken en times tid, krangler ett kvarters tid mot søvnen, så sover han en ny time. I går da vi gikk tur sov han i to timer midt på dagen, noe jeg tror han har veldig godt av da han kun sover fra 21 til 06 på natten (med flere nattmatinger). Oh, der er han våken! 20140207-110935.jpg

Legg igjen en kommentar

