Astrup Fearnley Museet

Posted on Updated on

Før jeg skriver noe som helst om gårsdagen må jeg bare få fortalt at Trym sover nå i hengekøya! Etter tre dager med kamp, så ser det ut som han har forstått at køya ikke er skummel og at soving der kan gå ann. (Okey, må innrømme at han sovna etter masse protester, men ett steg i riktig retning). Og nå hører jeg at han visst har våkna. En liten halvtime i køya, bedre enn ingenting. Mannen tar han, så jeg får fortsette;

Ja, museum, jeg har vel skrivi på «work in progress» siden at jeg har planer om å få dratt på museum i permisjonstiden. I går var været grått og trist og det regnet, så  mannen og jeg dro til Astrup Frearnley. Når jeg tenker etter nå så lurer jeg litt på hvorfor vi egentlig valgte å dra dit, men jeg tror det har noe med at selve bygget er så appelerende og veldig stilig. Har vært litt nysgjerrig på hvordan det er innendørs, (ikke nødvendigvis så fokusert på at det som er inne er samtidskunst.)

Det var helt greit å gå rundt med baby i bæresæle og vi ble tipset om at de hadde «babyomvisning» en gang i uken. Det vil si omvisning tilpasset foreldre i permisjon med barn.  Inne på museeumet syns jeg det var litt teit at det ikke sto mer informasjon ved kunstverkene annet enn hvem som hadde lagd dem og hvordan de var laget. Så en omvisning hadde sikkert ikke vært dumt. For ja, samtidskunst… Jeg trenger iallefall litt mer input og forklaring for å forstå mye av det. Noe var stilig å se på, men en del av tiden følte jeg meg egentlig nokså dum. Jeg mener hva får man ut av å se å en film med en pakke som blir pakket opp, lag på lag på lag, så pakket igjen? Intetsigende for min del.

Vel, det ble uansett en veldig fin ekskusjon. Men, nå hører jeg pluddring fra stua, ungen har gått igjennom en sutreperiode, og det virker som han er i bedre humør i dag. Han har fått masse flere lyder som han lager, og smiler masse. Han har også begynt å ta etter lekene og slå borti dem. Av og til får han også tak i dem, men det er kanskje mer tilfelding enn kontrolert bevegelse. Uansett, han blir mer og mer våken og responsiv, så det er veldig gøy å leke sammen med han nå. Så nå vil jeg bruke resten av lørdagen til å leke med barnet før vi skal møte farmoren hans i byen.

20140208-095453.jpg

Legg igjen en kommentar

