Dagen tiden gikk så fort

Posted on Updated on

Vet ikke helt hvorfor, men gårsdagen bare fløy avgårde.  Virka som om noen bare skrudde klokka på dobbelt hastighet av en eller annen grunn. I dag er det litt motsatt. Merkelig dette med tid.

Tiden fra da jeg begynte å blogge, da jeg gikk ut i permisjon, til nå, har også gått veldig fort, men allikevel veldig sakte. Jeg fikk en melding fra wordpress i går om at jeg hadde publisert 100 innlegg på bloggen! Og når jeg ser tilbake på innleggene nå, så er jeg glad for at jeg startet dette prosjektet. For når jeg tenker over det så går mye av dagen i det samme; bli vekket alt for tidlig etter alt for lite søvn, ha en pluddresession i senga før vi og ungen kjemper oss igjennom første kamp mot søvnen, slække i senga litt til, stå opp, kanskje en ny kamp mot søvnen i hengekøya, gå tur eller til en avtale, komme hjem, leke, ny kamp mot søvnen, middag, legging og et par timer voksentid før en ny natt med nattamminger. Virker kanskje monotont når jeg skriver det sånn, men det er det altså ikke. Og det er jeg glad for at jeg har klart å dokumentere, både det vi gjør og ungens utvikling.

Selv om tanken med bloggen var å skulle fokusere på bilder, og bare ha korte tekster, så har jeg funnet ut at skrivingen flyter lettere når jeg skriver innlegg nå enn i starten. Kanskje jeg jobber meg gjennom skriveangsten min? Er dog veldig lett å glemme at jeg skriver åpent på nett, og at det kan være andre enn foreldrene mine som leser dette, men jeg har bestemt meg for å fortsette sånn som nå. Planen er å samle alt dette i en bok hvor jeg inkluderer bilder av Trym som jeg helst ikke vil dele åpent på nett, og ha som minne å bla i og gi til han senere.

I går var jeg som sagt sent ute med innlegget siden vi lagde bryllupsinvitasjoner, og i går kveld ble nettsiden ferdig. Det betyr at vi har temaet klart og det er litt mer virkelig – vi skal gifte oss! 🙂 Håper på å få svar fra human-etiske snart om det er mulig for noen å ha vielsen der og da vi ønsker. Men det er enda lenge til august, så får nok svar i god tid.

I går møtte jeg underskogs-mammaene igjen. Litt sent ute, men det gjorde ingenting. Vi skulle egentlig på trilletur, men det snødde sidelengs så det droppet vi og var hjemme hos en av mammaene isteden. Veldig hyggelig, men det virker som om Trym sover bedre i vogna eller når det er litt roligere rundt han. Så selv om det var masse nysnø og kjemetungt å trille her oppe som vi bor var det heldigvis bart på bakken nede i byen, så jeg fikk tatt en trilletur etter treffet. Selv om Trym er en måned yngre enn de andre barna som var der, så syns jeg egentlig han ikke virker så utrolig mye mindre enn de andre. Han er nesten like lang som flere av de andre. Det er klart at de har utviklet seg mer, kan holde ting mer bevisst, holder seg våkne lengre og er sterkere i for eksempel det å holde hodet selv.

Det med å holde hodet har vi øvd en del på, og nå klarer han det nokså greit, selv når han ligger på magen. Det er ikke noen favoritt, men vi jobber med saken. Forrige uke bestilte vi forresten manuellterapaut siden det virket som om han har en favorittside og er sterkere i den ene siden enn andre, men siden han trives så godt, og ikke ser ut til å plages av det, så avbestilte vi. Jeg var veldig usikker på om vi skulle avbestille eller ikke for det er så mange som sier så mye bra om manuellterapauter, men jeg har ikke lyst til å bli sånn «overhysterisk» mamma som tar med ungen til den ene eller andre behandlingen bare han er litt surken noen dager og jeg blir litt usikker. Nå er jeg heller mer obs på at han skal få trent begge sider, og ligge med hodet begge veier. Det gjør vi blant annet ved å prate med han fra begge sider, dekke til den siden han foretrekker å se og ved å snu han i senga si. Syns jeg merker forskjell allerede.

20140213-233851.jpg

Legg igjen en kommentar

