Latter!

Posted on Updated on

Det ble visst et sent blogginnlegg i dag, for på formiddagen i dag brukte vi tid på å lage bryllupsinvitasjoner 🙂

I går var vi på cafe-besøk i byen og møtte to kompiser av mannen. Vi var på Stockflehts i Prinsens gate. Et sted hvor det ikke er så mye plass til barnevogn utenfor, men det var ikke så mange folk der, så det gikk helt fint å ta med dypbaggen ned i kjelleren. Forøvrig et sted med ganske bra interiør, fine sofaer og slikt, men de ser bedre ut enn de er praktiske. Jeg mener, det er litt upraktisk og kronglete å snakke med noen på andre siden av bordet når man sitter dypt nede i sofaen og dermed havner langt unna hverandre.

Etter cafe-besøket møtte vi ei venninne av meg på Burger Bar i Operapassasjen. Der var det veldig greit med vogn. Kunne sette den vedsiden av bordet og trille litt frem og tilbake om det var behov for det. Men dessverre så trakk det litt der fra døra. Et faktum som jeg merket jeg aldri har tenkt over før, men «stakkars unge, tenk om han blir for kald, tenk om han blir for varm…»-tankene slår inn.

Etter maten så var jeg veldig usikker på om jeg skulle dra hjem, eller om jeg skulle bli i byen litt til. Jeg tenkte at det kanskje var litt dårlig timing i forhold til gutten og mat – og igjen, disse rare «mamma-tankene» slo inn. Men mannen snakket fornuft i meg. Eller, han tok egentlig valget for meg (jeg trenger det noen ganger) og jeg ble litt til mens mann og barn dro hjem.

Det var et godt valg, for det var kjempehyggelig å sitte å skravle litt. Da jeg dro hjem missa jeg t-banen jeg hadde tenkt å ta med ett minutt, og jeg ble litt småstressa. Nærmet seg tre timer siden mat, og det var kveld, og hva med barnet? Hvor kommer disse bekymringene fra? Jeg bør lære meg at de ikke er noe vits i, for da jeg kom hjem så satt mann og barn i på stua i supert humør og sang og koste seg. Han sang en av disse sangene hvor vi synger på melodier vi kjenner, men finner opp teksten i det vi synger. Blir en del nødrim av det, men morsomt å høre på.

Da det var på tide med kveldsstellet – så! Tjuhu! Ja, overskriften sier vel det meste – Latter! Ungen lo av den rare faren sin. Morsomt! Håper å få høre det ofte fremover

20140213-171539.jpg

Legg igjen en kommentar

