Æææ, leker med lyd

Posted on Updated on

Mens jeg skriver dette ligger mannen og ungen på leketeppet på stua, og mannen trykker på knapper på leker som lager lyd. Masse lyd. Pling-pling-drrr-brrr. Jeg merker jeg er litt glad for at det er en stund til ungen syns sånne leker er spennende.

Lekene har vi fått av en kompis av mannen som har to unger som har blitt for gamle for lekene. Jeg er kanskje litt negativ til leker som ser «plastic-fantastic» ut og lager pling-pling, tut-tut og andre nokså gjennomtrengende lyder.  Allikevel må jeg innrømme at jeg også måtte trykke på alle knappene jeg kunne, bare for å sjekke ut hva slags lyder som ble laget. Så da tror jeg nok at Trym også kan syns at de er morsomme etterhvert. Jeg syns er kjempefint å kunne arve leker slik at de ikke går i søppla.

Så, ja, det var gårsdagens utflukt. Gå tur til denne kompisen og få kaffe og lekene der. Mens vi gikk og pratet kom vi frem til at vi  egentlig er nokså enige om at vi er glad for at vi ikke har bil. Dersom vi hadde hatt bil hadde kanskje mannen dratt bortom en kjapp tur og så tilbake. Men isteden for å stresse, så gjorde vi det til en tur og tok livet veldig med ro.

Men, det er søndag, det er helg, nå har mannen (heldigvis:p) lagt vekk lyd-lekene og jeg hører pluddringen fra stua. Selv om det blir veldig mye baby-tid i løpet av en uke, merker jeg har lyst til å være der med den lille familien min enn foran skjermen 🙂

20140223-132848.jpg

Legg igjen en kommentar

