Alle disse dager…

Posted on Updated on

…som kom og gikk.

I går hadde vi besøk av et vennepar som har en unge på rundt 1.5 år. Og jeg spurte dem om de hadde noen tanker om do´s and dont´s. Noen erfaringer de ville dele siden de var gjennom denne perioden for litt siden. Men de svarte at de egentlig ikke husket så godt hvordan de hadde gjort det ene eller det andre. Jeg stusset med en gang over det, var det ikke litt rart å ikke huske. Men når jeg sitter her og tenker over hva jeg skulle skrive om gårsdagen, eller dagen i dag, så har jeg glemt det meste selv. Dagene går litt i surr, det må jeg si. Det er mye av det samme, samtidig som det er mye ulikt og (som nevnt) ikke særlig forutsigbart.

Vel, i går var det altså lørdag, og vi hadde middagsbesøk. Veldig hyggelig, og ungen deres testa ut en del av lekene vi har liggende. Vi fikk også erfare at vi hadde ganske mye annet liggende rundt også. Ikke særlig barnevennlig leilighet med andre ord.

Tilbake til ting som har skjedd i det siste, som jeg har glemt å nevne. Vi har begynt å gi ungen mat å smake på. Forrige dagen fikk han en bit gulerot som han fikk sutte på. Er noe usikker på om han fikk til å faktisk sutte på den og smake på den noe særlig. Men matsmakingen er altså i gang.

Vi har også kjøpt en «babyfeeder», som jeg var ivrig etter å få testet. Så i går og i dag fikk han biter med eple i «baby feederen». I og med at han småbitt på fingeren min noen ganger, og fremdeles er såpass liten, så syns jeg det føles tryggere å legge mat som er såpass mykt og lett å bite av, som eple, inne i feedern, Sånn for å unngå at det forsvinner små biter i «feil hals».

Eple var foreløbig ingen suksess det heller, men det ble mer sutting og ikke bare slikking denne gangen. Kanskje vi skal prøve mango eller noe med mer juice neste gang, og se hvordan reaksjonen er da.

Jeg så jo i går at det er nokså mye søl og jobb med mat og små barn, men jeg må si jeg gleder meg litt til å begynne å utforske mer fast føde. Og, ikke minst, kanskje få ungen mett nok til å sove lengre perioder på natta 🙂

(PS:bildet er ikke relatert til denne posten, jeg orka bare ikke ta bilder i går, grått og trist og småkaldt vær gjør at det ikke frister å ta opp telefonen, men syns disse piecene som jeg har funnet rundt omkring i byen er kule :))

20140302-172226.jpg

2 thoughts on “Alle disse dager…

    Else Marie said:
    mars 3, 2014, kl. 8:37 am

    Hei! Svenskene har tradisjon for å gi barna tynn velling på flaske fra ganske tidlig alder. Det lærte jeg litt for sent for egen del, men vil tro det kan holde ungen lengre mett?

      Samavo responded:
      mars 3, 2014, kl. 2:59 pm

      Godt tips:) Men fikk nesten sjokk i natt da han fikk mat kl 22, kun bleieskift og byssing klokka 01.30 og deretter sov frem til mat ca kl 04! Kan håpe det gjentar seg og vi kan få til mat kun kl 00 og 06:)

Legg igjen en kommentar

