Digitalisering av DV-tapes

Posted on Updated on

Ungens form i går var, som ventet, litt laber. Han ble veldig trøtt av vaksinen, og fikk litt feber på kvelden. Vi fant fort ut at å prøve å holde han våken frem til den vanlige leggetiden klokken 19.30 var umulig (er da han pleier å sovne) Han var grinete og fant det vanskelig å finne roen. Klokka 18.30 hadde han sovnet. Jeg var litt redd for at det ville snu  døgnet hans enda mer og at han ville stå opp enda tidligere enn han allerede gjør. Så vi prøvde å legge oss tidlig, og det er jeg glad for.

Klokka 03 våkna han og ville ikke sove igjen. Så det ble stille gåing rundt i leiligheten, bleieskift, vi lå sammen på sofaen i mørket, og litt mer gåing rundt i leiligheten igjen. Jeg sa ingenting til ungen, og jeg tror han forstod etterhvert at det var natt. For halv fem (endelig!) la jeg han halvsovende ned i senga hans. Og han så opp på meg, og så ut til å akseptere at det var sovetid. Så han sov videre til halv sju.

I dag hadde vi tenkt å være med på en DNT-trilletur, men den startet klokken 10.30, og vi hadde en lur på senga. (Han liggende på brystet mitt) fram til 09.30, så det ble litt stress. Isteden så lekte vi, og når han skulle sove første dagsovingen (vel, den på brystet mitt kalles vel egentlig en dagsoveøkt, men jeg tenker som så at siden vi er på soverommet, så har vi ikke egentlig begynt dagen helt) så prøvde jeg hengekøya igjen. Den står nå på kontoret, og ungen sov faktisk 20 minutter i den. Det betø at jeg fikk tid til å loke på maskinen i 20 minutter 🙂

Så da satte jeg i gang med et av prosjektene jeg har hatt som mål å få til i løpet av permisjonen. Nemlig å digitalisere alle de gamle DV-tapene jeg har liggende. Så nå står utstyret klart, og en del av tapene er nå inne på maskina. Lurer på om jeg kommer til å gjøre noe mer med det senere, håper det, men første steg er iallefall å ha det digitalt 🙂

20140305-114356.jpg

Legg igjen en kommentar

