Endelig vår!

Posted on Updated on

Endelig vår! Det føltes iallefall sånn i sola i dag, og kalenderen sier mars, så da må det vel stemme selv om det vel egentlig ikke har vært noe ordentlig vinter.

Dagen i dag har vært full. På en positiv måte. Dagen begynte på en måte i natt fra to til tre, for da bestemte ungen seg for å være våken. Det var ikke så tungt som det har vært tidligere netter, fordi… tja, jeg kan jo sitere meg selv og noe jeg skrev på underskog klokka tre i natt: «Ha, etter i går natt da ungen våkna hver 1,5 Max 2 timer ble jeg overlykkelig da jeg fikk sove første økt fra 23 til ca 02! Tre timer:) Det tror jeg ungen merka, for da fant han vel ut at jeg virka uthvilt og vil dermed holde meg med selskap. Han har vært lys våken en time nå. Prøver å amme han i søvn igjen. (Mobilen og lyset skjult fra han, lys av, steinansikt på) Krysse finfrene for at det går. Blir helt tullete av n.te natta med altfor lite/altfor oppstykket søvn. Drømmer om scenene natta i januar (eller var det februar) jeg fikk fire timer sammenhengende søvn. Bare et lite nattesukk… Gjesp!
Edit: men jeg ser stjerner!! Klar himmel (det hjelper på humøret!)»

Så i dag da ungen var klar for å starte dagen på ordentlig var det klar himmel! Fin soloppgang og blå himmel. Fantastisk hva det gjør på humøret 🙂

Dagen etter det gikk i en liten tur, før vi tok ut en bil fra bilkollektivet og dro på lunchbesøk til mannens tante og bestemor i Bærum. Ungen sov bare 20 minutter i vogna, og ingenting i bilen, så han var ganske sliten da vi kom frem. Men til tross for det sov han bare 20 minutter i bæreselen. Jeg fryktet at han da ville være grinete og trøtt under hele besøket, men det var snarere tvert imot. Han var bli og pluddra, og lo faktisk litt. Han fikk ligge på bordet etter at vi hadde spist, og det så ut som han syns det var gøy å ligge på magen i den høyden. Må med andre ord bli flinkere å være på hans høyde når vi driver med magetrening, noe jeg forsåvidt prøver å være… kanskje han bare begynner å innse at å ligge på magen ikke er så ille. I går klarte han faktisk å snu seg fra magen over til ryggen. Først med en del hjelp, og så alene. I dag hadde han glemt litt hvordan han gjorde det, men det er ikke lenge før han klarer det helt selv.

På veien tilbake dro vi innom ikea og kjøpte en vanntett stellematte til å ha med på babysvømmingen. Vi gikk fort igjennom barneavdelingen deres, men det var ingenting annet spennende der, så det ble en kort tur. (Kjøpte selvsagt med stearinlys, for det får man aldri nok av).

Så dro ferden videre til Sandvika Storsenter, og innom Barnas Hus. Jeg har vært litt frem og tilbake i forhold til hvorvidt vi skal ha en lekegrind, da leiligheten vår er såpass liten. Etter å ha sett denne på besøk i går, så så jeg hvor fin den så ut, og det faktum at den var på tilbud, (og har en dør) gjorde det enda mer fristende. Jeg kom til slutt frem til at det nok er greit å ha, sånn at jeg kan gå på do uten å være bekymret for han, eller uten å ha han med inn på den bittelille badet vi har dersom jeg har behov for å gå dit etter at han begynner å være mer mobil.

Turen innom Storsenteret gikk også veldig raskt, inn og ut, mens ungen sov i bilsetet som vi hadde med. Han var ikke særlig blid da han våkna da vi gjorde enda ett stopp. Vi dro innom Maxbo for å kjøpe materiale til å lage hyller i skapet inne på det rommet som vil bli barnerom etterhvert. Da vi endelig var på vei hjem, så sovnet han i bilen, så vi fant ut at det var greit å ta en ekstra liten kjøretur siden han hadde sovet så lite iløpet av dagen. Da vi kom hjem var det ikke noe poeng å holde han våken særlig lenge, så det ble tidlig i seng for ungen. Og nå er klokka snart ni, og det er ikke lenge til jeg skal legge meg heller. Men, sol altså! Alt i alt en innholdsrik, effektiv og hyggelig dag!

20140308-193202.jpg

Legg igjen en kommentar

