Bytur

Posted on Updated on

Sent blogginnlegg i dag. Men det er fordi jeg ikke har vært i nærheten av maskinen, eller hatt tid til å skrive noe på mobilen i dag. Vi har nemlig hatt en ganske innholdsrik dag i dag også. Etter den lange turen i går, så tenkte jeg at vi skulle det litt rolig med en kort tur i nærområdet. Men jeg avtalte cafe-besøk med ei venninne i byen, så da gikk dagen.

Vi gikk ned til byen, og det tar jo sin tid, men i dette været er det bare kos. Vi skulle møtes på en cafe, og da kom problemet som jeg egentlig ikke har tenkt over før; hvor møtes man når man har med baby og barnevogn? Jeg tenkte først på Evita på teaterplassen, for der kan man sette vognen ute og fremdeles se den. Men der var det fullt. Så gikk vi videre til Dattera til Hagen, der var bakgården åpen og det hadde jo vært fint, men man må inn for å bestille, og der er det trapper… Så da kom jeg på at i operapassasjen så kan man ha vogna med like inntil bordene, og det er ideelt for en liten en som ikke syns det er kjempestas å bare sitte på fanget hele cafe-besøket. Ungen var strålende humør, og lo faktisk flere ganger. Han ble litt smågrinete etterhvert, men da var det bare å legge han litt i vogna, så han fikk slappe av litt, så var han bedre humør en liten stund til. Supert! Hadde det ikke vært for at det ikke er noe stellerom der, så hadde det nok vært favorittstedet mitt for cafe-besøk for tiden. Men siden de ikke har det(som jeg vet om), så er jeg fremdeles på jakt etter det «perfekte barnevognvennlige-stedet» i Oslo.

Etter cafe-besøket gikk vi innom fotovideo. Jeg hadde heldigvis et mål for besøket, for det er en veldig skummelt butikk å gå innom, jeg får jo lyst på alle mulige duppeditter og dingser. Jeg kjøpte med et stativ til go-proen, sånn at jeg kan feste det på for eksempel vogna. Tenker å ta en timelapse av neste trilletur, for å se hvordan det blir 🙂

Så gikk vi innom en baby-butikk på løkka for å kjøpe reserve-kosekaniner. Det virker som om ungen roer seg veldig når han har en bamse inntil ansiktet, og den kosekaninen er veldig myk og lett håndterlig for en så liten baby. Så i tilfelle han mister den, eller når den må vaskes, så har han en i reserve.

Etterpå gikk jeg videre oppover på løkka, og møtte på ei jeg kjente som fikk baby for fem uker siden. Veldig hyggelig å møte på kjentfolk. Og da jeg gikk videre mot jobben til mannen så kom det noen etter meg. Det var ei annen jeg kjente som var på cafe med felles bekjente. Så jeg tok turen innom cafeen de satt. Hun ene hadde en bitteliten baby, husker ikke hvor mange ukene den er, men ikke mange, og hun var så liten. Veldig rart å se en unge som trenger hjelp til å holde hode, og tenke på at det faktisk ikke er så lenge siden Trym ikke klarte det selv. Men man venner seg så fort til hvordan han er nå, at det er lett å glemme.

Så gikk vi videre – jeg merker at jeg skriver jeg og vi litt omhverandre her, men jeg gikk og Trym lå i vogna, så det er vel riktig å skrive at jeg gikk videre – til jobben til mannen. Han var ferdig på jobb, så vi fant ut at det var likeså greit å gå hjem. På veien møtte vi enda ei venninnne, så dette var visst dagen for å møte folk. Det ble halvannen time gåtur hjem også, så faktisk et par km lengre gåing i dag enn i går, men denne gangen var det mannen som trillet vogna opp alle de kjipe bakkene 😉

Vi kom hjem ganske sent i forhold til ungens leggetid, han våkna bare en time før han vanligvis legger seg, så det ble legging en time senere enn vanlig. Lurer på om det vil ha noe å si for nattens soving. Time will show 🙂

20140311-200045.jpg

Legg igjen en kommentar

