Hytteidyll

Posted on

Da har vi kommet tilbake fra hyttetur. Og for en fin tur det har vært! Ungen har vært kjempeblid og det har vært ordentlig koselig. Gikk egentlig over all forventning.

Var litt bekymret i det vi dro for hvordan dette kom til å gå (ja, jeg vet, førstegangsforeldre-syndromet) siden det er en hytte uten strøm og innlagt vann, og vi visste det var en del snø der oppe. Men da vi kom opp var det skara, så det med snøen var ikke noe problem. Og vi fikk fort opp varmen og fyrte i ovnen og i peisen hele helga, så varme var heller ikke noe problem. Jeg hadde lurt litt på hvordan det ville gå for ungen å sove der oppe, men han sov som en drøm! (Ja, igjen – søvn…. må bare si at natt til søndag sov han fra 19 til midnatt, og så videre frem til nesten halv fem! Jeg fikk fire timer sammenhengende søvn (!) og våknet dermed (nesten) uthvilt da ungen var klar for å starte dagen klokka 06 i dag)

I går var vi ute på trilletur i det fine været. Var litt glatt føre og litt sur vind, (den de avlyste Birken på grunn av) men det var sol og blå himmel da vi var ute og trillet, og det var deilig i sola mellom vindkastene. Utpå dagen fikk vi besøk av nabodamen og hennes barnebarn på 10, som inviterte oss til kaffe dagen etterpå, og da hadde ungen vært våken i over to timer, men allikevel strålende fornøyd. Og han lo! Masse 🙂 Morsomt!

Vi dro innom dem etter dagens trilletur og før vi satte snuten hjem, og det var utrolig hyggelig. Barnebarnet var kjempeglad i babyer og det så ut som Trym koste seg på fanget hennes. Hun ville jeg skulle sende henne bilder av Trym, og i det vi satt i bilen hjem tikka det inn en tekstmelding fra henne, om jeg ikke kunne sende et bilde av Trym og meg også. Naboene bor i Valdres, så de er på hytta ofte, så vi fikk beskjed om å si ifra neste gang vi var der, for de ville hilse på Trym igjen (og oss da). Jeg er veldig glad for å få mulighet til å bli bedre kjent med de der oppe, for det er veldig bra å ha gode hyttenaboer.

Oj, merker at jeg skriver litt knotete i dag, kanskje litt sliten etter bilturen tilbake. Jeg tror jaggu jeg heller skal gå og rydde ut av baggen, og bare konkludere med at jeg gleder meg stort til neste tur opp til hytta. Det blir nok ikke før til en av langhelgene til våren, og da vet vi nå at vi kan dra med skuldrene senket. Blir bra 🙂

20140316-203036.jpg

Legg igjen en kommentar

