Fail

Posted on Updated on

Noen dager går bare alt feil, dette er vel egentlig en sånn dag. Det begynte med at det var kommet snø igjen. Jeg vet at det bare er mars, og man kan ikke forvente noe annet, men hodet mitt er innstill på vår – ikke snø.

Etter at vi sto opp så begynte jeg å lage boller til barseltreffet som skulle være i dag. Jeg begynte på deigen og fant halvveis uti at vi hadde for lite mel. Jeg tenkte det skulle gå ganske fort å ta en tur til butikken og kjøpe mer, så kunne ungen sovne i vogna, og sove videre på balkongen. Men ungen sovna ikke – til tross for masse gjesping, så vi gikk en litt lengre tur enn planlagt.

Da vi kom hjem så hadde deigen – eller røra, som det heller var, flyti utover hele benken. Gach! Jeg så på mobilen for å sjekke klokka, og fikk da se at det var ingen som faktisk kunne komme på barseltreffet i dag. Jeg tror ikke jeg gidder å invitere hit neste onsdag også. Nå er det to uker på rad hvor jeg har invitert, men det ikke har blitt noe av. Det er ikke det, jeg syns det er koselig med gjester og sånn, men nå som ungen er våken i over to timer av gangen, og sover 20 minutter, så vil jeg helst bruke de 20 minuttene på noe annet enn å rydde og ordne i stand til at vi skal ha folk over som ikke kommer.

Men, ja, jeg satte ungen i tripptrappstolen og prøvde å redde deigen. Jeg merka at jeg stressa masse, fordi han var knirkete. Ikke direkte sur, men utålmodig og syns det ble kjedelig å sitte der i lengden. Så da glemte jeg nesten å ta i kardemomme i deigen, og det ble ikke gjevnt fordelt. Oh well, minor detail.

Jeg skal møte ei venninne i kveld, så jeg tenkte jeg skulle gjøre klar en flaske til ungen. Men batteriene gikk, og jeg prøvde fem forskjellige ladere, men de virker ikke. Kanskje jeg har kortsluttet den? Fail der også… Og nå våkna ungen etter bare 20 min søvn, selv om han var våken i 2,5 timer. Mao, ikke mye tid til blogging. Får håpe resten av dagen går uten nye fails.

20140319-141217.jpg

Legg igjen en kommentar

