Merkelig dag

Posted on Updated on

Hm, i dag går det i spising, soving, hvining (høye lyse skrik!) og grining, før ny runde med det samme… Har vært sånn siden kl 04 i dag og spising hver andre time før det. Heldigvis har jeg en super mann som sto opp med ungen rundt klokka fem, skifta på han og gikk en trilletur med han, så jeg fikk sovet litt til.

Men resten av dagen har vært merkelig. Usikker på om det er økedøgn eller sovedøgn eller mageproblemer eller hva. Tror iallefall at vi må ta ting i vårt eget tempo i dag. Egentlig skulle vi møte noen andre å gå ned den nye parken i Groruddalen, men aner ikke om ungen trenger søvn eller mat og heller ikke når han vil ha hva og da blir det litt vanskelig med en times busstur til Grorud.
Veldig synd, for jeg har veldig lyst til å gå den turen og været er jo topp. Kanskje en annen dag?

I går var vi altså hos foreldrene mine, og det er alltid like hyggelig. Jeg bet meg merke til en kommentar moren min sa; andre besteforeldre hadde fortalt henne om hvordan foreldre hadde ville ha avlastning med at besteforeldrene for eksempel gikk trilleturer slik at de kunne få sovet litt, eller få litt tid alene uten unge, mens vi var jo med uansett. Jeg syns jo det et veldig hyggelig å gå og få skravla med foreldra mine, og det er digg å gå tur, så det er jo derfor vi vil være med. Men neste gang så tenker jeg at de kanskje vil ha litt alenetid med Trym når vi er inne. Han må jo bli vant til å være med dem uten at vi nødvendigvis er der:)

Vi gikk et par timer og ungen sov i vogna, han sov tilogmed da vi kom tilbake og satte vogna ute. (Hadde vært fint å bo i 1.etg hvor vi bare kunne trillet vogna rett inn eller latt den stå ute mens ungen sov). Han sov så lenge at jeg var sikker på at han kom til å være våken og uthvilt mens vi spiste, og sånn at vi kunne ta en kaffe og leke litt mer etter maten, men da nærma klokka seg 19, og det er jo vanlig leggetid. Så det ble en litt kjapp avslutting på kvelden for jeg tenkte det var greit å legge han hjemme før det ble altfor sent.

Når jeg tenker etter nå, så hadde det sikkert ikke vært noe problem å ta med pysj og legge han i vogna der til vanlig tid og latt han sove det og i bilsete. For da vi kom hjem sovna han fort etter kveldsstelley, til tross for mye soving like før.

Og dagen i dag har jo som sagt gått i spising, soving, hvining, gråting, spising, soving osv… Og jeg har faktisk fått tid til å skrive dette innlegget med ungen sovende på brystet mitt, hvem hadde trodd det. Søvn avler kanskje søvn?

20140324-113920.jpg

Legg igjen en kommentar

