Kino!

Posted on Updated on

Selv om sola skinner og det er knall blå himmel har vi tilbragt deler av dagen i halvmørke-på kino:)
Det begynner å bli en stund siden sist og siden ungen er eldre og mye mer våken og med, så var det spennende å så hvordan det gikk denne gangen.

Det gikk faktisk helt fint (hvorfor bekymrer jeg meg?) Planen var å gå på kino sammen med en del andre mammaer, men ingen av dem kunne. Men i kinosalen så så jeg en jeg kjenner så jeg satte meg ved siden av han og dattera som er 7/8 måneder. Var litt gøy å se at hun satt i egen stol og sto oppreist, krabbet rundt og spiste «ordentlig» mat, for hun var nesten mindre, eller iallefall like stor, som Trym. Det er jaggu forskjell på disse babyene. (Og Trym er lang for alderen)

Vi fikk ikke helt med oss starten av filmen, da det var en liten produksjon som førte til bleieskift, det var kanskje litt dårlig timing, men kan vel ikke bestemme det for ungen. Trym var våken da vi kom og syns det var veldig merkelig med masse ting som skjedde på en skjerm. Vi har jo ikke tv hjemme, så det er nokså uvant.

Han var våken store deler av filmen og i det han begynte å knirke var det opp i bæreselen. Der sov han 20 min og våknet med høylytte vræl, men han roa seg fort. Han satt mye på fanget mitt og var ganske rolig. Ble litt babbling og mer misfornøyd mot slutten av filmen og jeg prøvde å gi han mat, men det var for mye spennende å se på til at han klarte å konsentrere seg så mye om spising.

Da filmen var ferdig snakket jeg kort med et ungt eldre par (det går seniorfilm samtidig, men der viser de en annen film enn på babykinoen, så av og til er det eldre uten barn der). Jeg sa til parret at jeg håpet det ikke var for mye forstyrrelser, de sa at babylyder bare var hyggelig, de savnet å høre det av og til:)

Filmen vi så var the grand Budapest hotel og den var veldig bra! Liker så godt Hvordan Wes Anderson komponerer bildene. Og det at det var forskjellige format på de forskjellige tidsepokene fungerte godt-et stilig grep. Dette er nok en film jeg har lyst til å se en gang til for å få med meg alt, for jeg må innrømme at man blir litt distrahert fra en film når man samtidig skal leke med en baby. Uansett, fikk med meg store deler av filmen, og vil definitivt anbefale den.

Jeg tror det ble nokså mange inntrykk for Trym, for han sovna i vogna like etterpå, så vi gikk en tur i det fine været. Og da vi kom hjem sov han faktisk videre en stund på balkongen. Han våknet opp for mat, og sov videre 40 minutter til.

Nå er han lagt for kvelden, og jeg er spent på hvordan natten går, siden det virker som om dagens introduksjon av grøt kan ha vært et sjokk for magen hans. Vi prøvde nemelig å gi noen teskjeer med grøt blandet med morsmelk i dag tidlig. Tror forsåvidt det nok hadde ført til problemer tidligere på dagen om det er krise, men vanskelig å si.

Må jo si at det var litt arti å prøve dette med grøt da. Han spyttet ikke ut så veldig mye, og han var ganske ivrig i det jeg førte skjea mot munnen hans. Virket som om han likte det. Vi prøver littebitt på morningene i en ukes tid før vi begynner med noen større porsjoner før kveldstid. Kommer nok til å fortsette å amme en god stund til, men siden han viser interesse og glede av maten vi gir han, så tenker jeg det er greit å innføre smakebiter på fast føde sånn litt etter litt. Gøy.

Alt i alt, en bra dag.

20140325-165114.jpg

Legg igjen en kommentar

