Fn-rollespillet

Posted on Updated on

Vi har vært på besøk på rådhuset i dag. Elevene fra MK2 hadde FN rollespillet i den ene salen der, så jeg tenkte at det var en god anledning til å ta en tur og hilse på.

Forrige gang MK var på rådhuset for FN-rollespillet (MK2 for 2 år siden) da var jeg syk, eller hadde studiedag (PPU) så jeg kunne ikke delta. Elevene og lærerene var så fornøyd med opplegget, så jeg ville veldig gjerne innom for å få ett inntrykk av hvordan det var. Men det var ikke så greit som jeg kanskje tenkte med en liten baby. For det første var det ingen mulighet å komme seg opp i andre etasje der rollespillet var uten å ta ungen opp i bæresele. Noe som han ikke liker så godt for tiden. Og for det andre, så våkna han opp på T-banen, så han var ikke særlig uthvilt eller tålmodig da vi kom dit, så vi måtte vente utenfor frem til pausen for å ikke forstyrre. Og i pausen var det litt vel mange mennesker, mye støy, og egentlig nokså stressende for den lille. Så kanskje ikke helt velgjennomtenkt plan fra min side.

Det var rart å se kollegaene mine igjen. De var veldig inne i det de holdt på med, så jeg følte egentlig at jeg ikke hadde noe der å gjøre. Rart med det, men akkurat nå, så er jeg glad for at jeg ikke jobber. Jeg gikk derfra med følelsen av at jeg ikke har lyst til å fortsette å jobbe med ungdom når jeg skal tilbake til jobb, jeg vil jobbe med voksne mennesker. Men jeg vet jo at den følelsen går over i det jeg kommer inn i klasserommet og har et godt opplegg med engasjerte elever. Bare i dag, så var ikke jobb-besøk tingen.

Etter turen i rådhuset, så møtte jeg ei venninne på cafe. Et kort cafe-besøk siden hun måtte på møter, men veldig hyggelig. Vi gikk hjem igjen og Trym sovnet fort i vogna. Tror det ble mange inntrykk for han, og jeg tror at dagens dose med noen teskjeer most avokado har mettet godt, fordi han sover på balkongen, og har sovet i over to timer, (over tre timer siden mat).

Vi gikk «helvetes-bakken» hjem, (den bratteste fra konowsgate til enebakkgata tror jeg det heter – er litt dårlig på navn) og satte ny rekor fra sentrum og hjem. 1t15 min. Merker det godt i ryggen nå. Når jeg tenker etter, så er ryggen kanskje fordi fra klokka 03 til 07 så sov jeg mer eller mindre sittende med ungen på brystet, for han ville ikke sove i natt, så jeg tenkte at å amme han i søvn var den eneste løsningen. Det resulterte selvfølgelig i at jeg sovnet og han koste seg leeeenge. Jeg prøvde å legge han ned i sin egen seng flere ganger, men det ville han ikke ha noe av. Han er i et merkelig humør denne uka, så jeg håper det kun er et utviklingssprang og at vi har litt mer normale netter og dager fremover. DEr våkna han

20140326-150736.jpg

Legg igjen en kommentar

