Gåsejakt :p

Posted on Updated on

Jeg er ikke særlig glad i fugler, spesielt ikke sånne store, skumle gjess. Jeg tror de egentlig er onde. Rundt østensjøvannet er det jo fullt av fugler, og da er det litt godt å se at de er mer redd for oss enn hva jeg er for dem. Så syns det var littegranne gøy å «jage» dem bortover veien i dag, med vogna mellom oss som beskyttelse. Neida, (joda) de er fine å se på på avstand da.

Vi gikk en liten ekstratur da vi var på vei til babysvømmingen i dag. Timingen var ikke ideel, (med soving og slikt), men skal ikke legge ut så veldig om det. Sånn går det noen ganger, og ungen var veldig fornøyd mens vi var på svømmingen, så det er jo det viktigste.

I dag var mannen med igjen (Hurra!) og da tok jeg med goproen så vi kunne filme littegranne. Men merket at Trym er veldig opptatt av kamera, så det var en dårlig kombinasjon å prøve å slappe av i vann mens han helst ville fokusere på den rare lille sorte greia som jeg holdt i hånda.

På babysvømmingen tok mannen Trym ned i vannet, og jeg tror han gjorde det litt raskt, for Trym virket litt skremt, og gråt litt, men det gikk fort over i det vi fikk bevegd oss litt i vannet. Vi øvde mer på å snu fra mage til rygg og omvendt, og litt på sidelengs dykk. Timen gikk egentlig veldig fort, og det var ikke så mye nytt denne gangen. Bortsett fra et utilsiktet dykk for Trym sin del. Instruktøren skulle vise oss noe, og Trym ålte seg ut av hendene hans, så ett lite øyeblikk der så var han alene under vann. Gjett om hjertet mitt hoppet i brystet. Instruktøren tok han fort opp igjen, og fortsatte å bevege ungen i vannet, og til min store overraskelse, så ble det ingen grining. Jeg tror nok vi voksne skvatt mer av hendelsen enn hva ungen gjorde.

Trym er fremdeles ikke noe særlig glad i å få ansiktet under vann, men jeg klarte ett sidedykk med han. Vi lærte hva vi skulle se etter i ansiktene til ungene for å se om de var klare for å dykke (øynene og pusten), men jeg syns dette med å se om han var klar med pusten var vanskelig, så det ble med den ene gangen jeg dykket han.

En ny ting fra forrige gang dog, det var at Trym helst ikke ville ligge på ryggen og se opp i taket og «svømme» rundt. Han ville ligge på magen, for da kunne han se på alt det rare i bassenget. (Alle de andre menneskene). Gøy å se at han liker det mer og mer.

Ellers er formens hans merkelig for tiden. Han hviner og halvskriker nesten mer enn han gråter, og i dag da jeg tenkte jeg skulle ta han ut i bæreselen en kjapp tur til butikken måtte jeg kapitulere ved søpplekassene, for han gråt så intenst. Uten at jeg egentlig forstod hva som var galt. Virker som om han ikke var venn med bæreselen i dag, men han vil bli bært rundt nesten hele tiden. Hva skjedde med den ungen som kunne ligge og leke alene noen minutter ved leketeppe? Vel, er sikkert bare en fase han går igjennom. Merker det har vært en slitsom uke. Jeg la meg halv ni i går, og sovnet tvert… det sier kanskje sitt? Spørs om ikke det blir nesten like tidlig i dag.

20140327-184348.jpg

Legg igjen en kommentar

