Intens dag fortsett…

Posted on Updated on

Det ble ikke mye tid til skriving i går, dagen gikk bort til masse hyggelige aktiviteter. Vi startet dagen tidlig igjen, noe som egentlig er greit når man kan se en knallrød sol stå opp utenfor vinduet, og se det blir en dag med fint vær. Vi gikk en trilletur nokså tidlig, og det var knall blå himmel,. Veldig digg å kjenne at sola varmet.

Ungen fikk sovet godt, og jeg fikk tilogmed dratt innom butikker mens ungen sov. Planen var å finne flere ammeklær, men der må jeg si at tilbudet er dårlig. Det endte med en løsning som gjør at jeg kan bruke mine vanlige trøyer, og allikevel ikke blotte magen når jeg ammer, så jeg er egentlig veldig fornøyd med funnet. Er fint å kunne bruke den vanlige garderoben min isteden for å måtte kjøpe masse nytt, for noe som jo egentlig er en relativt kort periode.

Da vi kom hjem etter trilleturen ble det bare en kort tur hjemom før vi satte kursen mot banen. Men det var helt tydelig i går at Trym ikke ville være i vogna når han ikke skulle sove. Så han gråt høyt og intenst mens vi ventet på banen. Jeg prøvde å ta han opp, men det hjalp ikke. Heldigvis roa han seg da vi kom inn på banen. Vi dro på cafe-besøk ved Carl Berner krysset. (Det teiteste krysset i Oslo – fatter ikke hva de tenkte da de bygde den firkantrundkjøringen). Trym syns det var mye spennende å se på, og han satt helt stille på fanget mitt og så seg rundt. Virker som om han liker godt å få nye inntrykk. Selv om jeg ser på han at han blir fort sliten.

Etterpå så ble jeg en av de andre hjem, hun er gravid nå, og har fått en del klær, og hun trodde at hun hadde fått en vindtett dress som Trym kunne låne nå på våren. Men det viste seg at den var altfor liten for han. Uansett så ble vi der en liten stund, det var veldig hyggelig – og nye inntrykk for ungen.

Vi gikk en liten tur i sola etterpå, slik at Trym kunne få sove litt, så dro vi til jobben til mannen. Der nærmet arbeidsdagen seg slutt, så Trym fikk en omvisning der før vi dro videre – igjen noe nytt for jeg regner med at han ikke husker så mye fra forrige gang vi var der. Da vi skulle gå var det helt tydelig at det å ligge i vogna var definitivt ikke noe allright. Ungen skreik høøøyt, og lenge. Til slutt måtte vi ta han opp, og etter litt så roet han seg ned, så lenge vi bar han. Han så seg rundt hele veien fra Carl Berner til Grønnland – nye inntrykk og mye å se på.

Da vi kom frem til Oslo Mek, hvor jeg skulle møte noen venninner, så var det dessverre ingen plasser ute, så vi ble sittende inne, til tross for det fine været. Egentlig syns jeg det på en måte var greit, for jeg følte det var sent på kveld og der inne virker det jo nesten alltid sånn. Ungen fikk mat før han og faren dro hjem, og jeg må si at Oslo Mek er kanskje et av de merkeligste stedene jeg har ammet. Amming og øl-sted hører jo liksom ikke sammen.

Kvelden, som egentlig kun var en ettermiddag, var veldig hyggelig. Fint å skravle over en pils, selv om det er litt rart at når klokka nærmer seg åtte, og det begynner å bli fullt, så var vi alle klare for å ta kvelden og dra hjem. Har en litt annen døgnrytme nå enn før gitt.

Da jeg kom hjem fortalte mannen at ungen hadde grini masse på veien hjem, og da de kom hjem var han litt blid på stellebordet, før han begynte å grine igjen. Han ville ikke ha flaske, og grein en lang stund før han klarte å roe seg og sovne for natten. Jeg merker det gjør litt vondt i mammahjertet å høre, men jeg skal ikke la det stoppe meg fra å ta noen utekvelder av og til. Tror nok bare at det beste vil være om mannen møter oss her hjemme, og at det ikke er etter en dag med så veldig mye nytt for han. Selv om jeg har hørt at overtrøtte barn kan sove dårligere, så var natten heldigvis helt normal, og dagen i dag startet ikke før halv seks.

I dag blir det nok en roligere dag, og jeg tenker at vi skal på en lang trilletur i det fine været 🙂

20140329-083351.jpg

Legg igjen en kommentar

