Grillsesongen er i gang

Posted on Updated on

Jeg tenkte egentlig at jeg skulle få laget et nytt innlegg i går ettermiddag og fortelle litt om lørdagskvelden, men det ble det visst ikke tid til. Tiden ble heller brukt på å få besøk fra foreldrene mine, og starte årets grillsesong.

Digg med sol på balkongen, og mulighet til å sitte der med t-skjorte. Trym syns det var noe ubehagelig med masse sol i øynene, men solbriller eller solhatt vil han helst ikke ha på. Er nok noe vi må øve på det der, for jeg har lyst til å tilbringe en del tid på balkongen om været tillater det.

Jeg begynte dagen med å få ryddet litt, men den vindusvasken som jeg skrev om i går, funka dårlig gitt. Fikk tid til ett vindu, men det ble skjoldete og teit. Hvorfor skal vindusvask være så vanskelig? Første soveøkten til ungen gikk veldig fint. Han har begynt å akseptere hengekøya igjen, og han sov over en time der. Det tror jeg han trengte etter en slitsom natt.

For på lørdagskvelden var jeg ute (igjen) på bursdagen til han som er vikar for meg. Det var mange kollegaer som skulle, så jeg tenkte det var greit å komme meg ut og få møtt de utenom «stressa på jobb»-modus. Men Trym var visst ikke enig med meg om at det var en god ide, for han nekta plent å ta flaske, selv om han for bare 10 dager siden tok den uten problemer. Vi prøvde å gi han flaske før jeg dro, men det ville han ikke ha, så det ble legging med vanlig rutine (amming på senga). Jeg følte meg ikke helt topp på banen da jeg merket at buksene mine stinket tran, jeg fant en smokk i lomma (aner ikke hvorfor jeg går rundt med det, da Trym ikke vil ha smokk), og følte det var altfor sent å dra hjemmefra klokka 20.

Kvelden i seg selv var hyggelig, selv om det tok litt tid før jeg kom ut av «bobla» mi og fant tilbake til small talk-sosiale meg , slik at jeg kom meg inn i normale samtaler. Litt uvant å dra ut ja. Da jeg fikk melding av mannen om at ungen nektet å ta flaske var det egentlig greit å komme seg hjem. Jeg forventet litt å komme hjem til en skrikende unge, men jeg kom hjem til en mørkt og stille leilighet. Jeg tenkte at de andre sikkert sov, men plutselig dukket de opp ut fra mørket, de hadde vandret rundt i leiligheten etter et misslykket matingsforsøk, for ungen ville ikke sovne igjen siden han ikke fikk mat. Heldigvis var jeg «ammbar» og det minte meg på at jeg sikkert bør holde meg slik frem til vi får reintrodusert flasken, eller ungen går over på fast føde.

Ja, når jeg er inne på netter. I natt så ville ikke Trym sove etter kl 03 ammingen. Han lå i sengen sin og «skravla». Jeg ville ikke gi han mer mat, men se om han kunne sovne på egenhånd. Det ble til en stirrekonkurranse mellom han og meg som varte i en time. Han i sin seng, jeg satt på sengekanten i vår seng. Han sovnet til slutt, men jeg merker på dagsformen hans i dag, at det ikke var noe særlig å ha over en times våketid midt på natten.

Nå merker jeg at jeg hopper fra det ene temaet til det andre her, men jeg syns kanskje jeg avsluttningsvis skal forklare hvorfor jeg har med bilder av bensinpriser i dagens collage. Det er nemelig slik at jeg i en lengre periode pleide å spille squash med faren min på søndager, og han pleide å fylle drivstoff på veien. Min oppgave var da å sjekke priser. Så siden det var søndag, og de skulle komme på besøk, så tenkte vi det var greit å gå en tur og sjekke prisene og sende som mms. Ja, en liten intærn greie der. Siden intensjonen er å ha dette som en slags «dagbok», så tenkte jeg det var greit å inkludere bildene i dagens collage 🙂

 

20140331-113004.jpg

Legg igjen en kommentar

