Fin helg

Posted on Updated on

Bergen er en virkelig fin by. Har jeg nevnt det før? Det stemmer iallefall fremdeles.

Det har vært en veldig fin helg, men i dag er jeg helt tom for energi. Det regner ute, og jeg er supersliten, så vi holder oss inne i dag. Tredje gangen etter at vi kom hjem fra sykehuset at vi ikke går ut på tur. Vel, ungen hoster og jeg er sliten, så håper inderlig ikke dette er starten på en forkjølelse for oss begge.

Det var visst så langt jeg kom i skrivinga tidligere i dag. Og nå var det blitt kveld allerede…

Vel, tilbake til helga, jeg har jo skrevet litt allerede, men merker at det er knotete å skrive på mobilen. Jeg fikk ikke skrevet så mye om besøket til tremenningen til Trym, min fetter og hans familie. Ideen var at vi skulle dra dit alle samen, men desverre var samboeren til broren min syk, en bihulebetennelse tror jeg, så de måtte til legevakten for å få antibiotika, og kunne dermed ikke være med. Det var synd at hun var syk i løpet av helga, men jeg syns egentlig det passet veldig fint at hun måtte legge seg rundt 22, for det er jo da jeg legger meg uansett. Heldigvis så virket det som om antibiotikaen virket nokså godt allerede etter første dag. Så hun er på bedringens vei.

Jeg tenkte at vi kunne se etter en liten gave til dem i det vi var å shoppa på lørdagen, men vi fant ingenting. Jeg mener, hva gir man til noen som skal ha barn nr 2? De har vel det meste fra før? Samboeren til brodern er veldig flink til å bake, så hun kom med den fantastiske ideen å lage cookies til dem 🙂 En fornuftig gave til de som har alt syns jeg. Må nesten få be om oppskriften.

Fetteren min har en sønn på to år, og kona hans var høygravid med nestemann. Jeg skriver var, fordi hun fødte i dag. Glad for at det ikke skjedde i helga, for det var hyggelig å hilse på. Veldig lenge siden jeg har sett fetteren min, og jeg hadde aldri hist på familien hans før. De var klare for at Tuva, som hun heter, skulle komme, så de hadde babyleker og babystol og vugge i stua, og det var jo perfekt for meg som kom med en liten baby. Det gikk greit å ta bybanen opp til dit de bodde, og jeg fikk sett litt mer av Bergen som jeg aldri har sett før.

De har en egen lukket facebook-gruppe hvor de poster bilder, og jeg fant ut at det egentlig var en god ide. Vi har en familie whats-app tråd, men jeg er redd det kan bli litt mye spamming med bilder der, så jeg opprettet en til Trym også. Kan jo være med andre, som med meg, som blir invitert inn i en slik gruppe etter at den er opprettet, og da er det fint til å kunne bla litt mer tilbake i tid.

Hoi, apropo tid, nå hopper jeg frem og tilbake her. Hodet mitt er overhode ikke med i dag. Jeg tror rett og slett jeg tar kvelden og håper på en bedre dag i morgen 🙂

 

20140408-121543.jpg

Legg igjen en kommentar

