Gammel-nytt bekjentskap

Posted on Updated on

For en liten stund siden fikk jeg en uventet melding på Facebook fra ei jeg jobbet sammen med for mange år siden. Jeg ble litt overrasket siden vi ikke har hatt noe kontakt etter vi begge sluttet i den jobben. Men hun hadde sett på face at jeg hadde fått en sønn og selv har hun ei jente, født i november året før Trym. Hun har ikke har fått barnehageplass, så hun jobber deltid, og har dager hjemme med ungen. Så hun sendte en melding og spurte om vi ville treffes. Sånt no gjør meg så glad.

Det var veldig hyggelig å møtes igjen. Vi tok en kaffe her hjemme først, så dro vi ut på trilletur og skravla. Syns egentlig det er litt finrart hvordan man så lett kan connecte med andre når man har barn å snakke om. Man kommer liksom inn i «mamma-klubben» som andre barnløse venner ikke helt kan forstå. Vi møttes ganske tidlig og været var skit. For å si det mildt. Snø faktisk. Men digg å gå tur uansett, og veldig hyggelig følge.

Dagen har gått veldig greit i forhold til i går, og grunnen til det er fordi jeg fikk sove i over fire timer sammenhengende i natt! I går ga vi Trym første litt «ordentlige» porsjonen med grøt blandet med jordbær og eplemos isteden for 17/18-feed, og top-opp med amming ved legging. Jeg lurer på om det er det som gjorde at han sov så lenge av gangen – kun amming klokka 23.30 og 04.30. Ellers så er det på grunn av forkjølelsen. Han hoster en del i dag, men foreløbig ingen feber. Håper på det første. Han har fått et relativt stort måltid til kvelds i dag også, så vi får se om det gjentar seg:)

20140409-144509.jpg

Legg igjen en kommentar

