Kjolestoff

Posted on

I går var det som sagt en litt full dag. Vel, full var den kanskje ikke, men jeg fikk uansett ikke tid til å skrive noe særlig,

Men i dag virker det som om ungen har skjønt at å sove en lengre lur midt på dagen også går helt fint inne i hengekøya, ikke bare ute på tur. Jeg dropper nok tur i dag siden jeg fremdeles hangler litt, og det er fint med litt tid til looking og rydding. Jeg har fått tid til å oppdatere samlesiden for collager, rydda litt, lagd meg lunch og loket på nett mens han har sovet. Så nå får vi se om jeg får tid til å oppdatere litt fra i går også.

Mormor kom på besøk på formiddagen, og vi dro til Stoff og Stil ved Alnabru. Jeg tenkte at det var greit å ha med angelpacken til vi var i butikken, men ungen sovna i bilsete. Jeg vet man ikke skal la småbarn sitte lenge i bilsete, men jeg hadde ikke hjerte til å vekke han, så setet ble plassert i vogna og vi fikk funnet stoff til brudekjole (!!). Han sov helt frem til vi var nesten ferdig med handlerunden, og da tok jeg han på armen, slik at han fikk sett litt. Det ble ikke mye han så før jeg satt han i bilstolen igjen og dro hjem. Men det er visst spennende å være i bil, for fra baksetet kom det ikke en lyd, selv om han var våken hele veien. Tror han kommer til å storkose seg med å se på alt rundt, når vi kan gå over til sportsvogna etterhvert.

I tillegg til brudekjolestoff, så fant mamma et vindtett stoff, sånn at hun kan sy en vindtett dress til Trym. Jeg har vært på jakt etter en heldress som er vindtett, men det virker som om det ikke er så vanlig for babyer som er så små. Er mest fra ett-års alderen og opp. Kan være jeg har sett på feil steder, men uansett så er det ingenting som er bedre enn å få en som kan ha en fin hempe inni hvor det står «Laget av mormor»

Senere på ettermiddagen så kom broren min på besøk. Han jobber som forsker og er i Oslo noen dager for å finne frem ting i arkiver. Siden han bor sammen med en vegetarianer så ble det biff og bernaise til middag. Mannen lager sykt godt bernaise. Heldigvis så ser jeg ikke hvor mye smør han bruker, men jeg vet det er en del, så det nytes til det fulle de gangene vi har det.

Oj, snakker om sola, der kom mannen hjem. Så tidlig, nice! Jeg liker halve dager. Også liker jeg at ungen klarer å sove mer enn sine vanlige 20 minutter! Nå er vi oppe i over en time. (Den hengekøya var faktisk et godt kjøp – selv om det ikke føltes sånn en stund)

20140416-125843.jpg

Legg igjen en kommentar

