Testing av bydeler

Posted on Updated on

På underskog er det folk som arrangerer mange forskjellige sosiale ting, som blant annet treffene for underskogsmammaer, som jeg har nevnt før, gourmandlag og skogspils, hvor jeg traff mannen og nå bydelstesting. «Er nokon med på testa utelivet i ulike bydelar i Oslo? Eg har aldri vore ute på Stovner eller Vestre Aker, for å nemna to. Eg ser for meg at vi tek ein bydel i månaden, finn ut av ein stad å eta, og ein eller to stader å drikka.»
I går var det testing av Nordstrand bydel, og siden stedene er så nære hjemme så var det en god anledning for meg å treffe igjen en del skogsbejkjente.
Deti startet på Egon, etter podens leggetid, bare 8 minutter å sykle hjemmefra. Det var flere som kommenterte i tråden at det var tåpelig å dra på en Egon restaurant, men den på sæter er litt spesiell da det er den originale Egons hvor kjeden startet opp først.
Det var overraskende mange som hadde tatt turen, og det ble bare enda flere da vi dro videre til lambertseter kro. Tror nok det var rundt 30/40stk.
Vi kom til kroa ti på ni, og fikk vite at de egentlig stengte ni. Da bestyreren så hvor mange som kom holdt han oppe en time til. Jeg dro hjem da, men ble fortalt at de andre ikke fikk testa ut flere steder, for de fikk bli værende til skjenkebevillingen stengte klokka 23.
Kroa var mye mindre brun enn hva jeg hadde forestilt meg, men det var kanskje fordi vi var så mange at vi ikke så så mye til de andre gjestene.
Kom i en diskusjon om ks og arbeidstidsavtalen og merket jeg ble heftig engasjert og litt frustrert over at folk som ikke er lærere, men kun har erfaring fra egne lærere for 15/20år siden kan påstå at de vet hvordan læreryrket er. Jeg havnet heldigvis ikke i noen krangel på grunn av det, men var fremdeles nokså gira da jeg kom hjem til mannen og kompisene hans som var på besøk. Tror nok jeg fremdeles brenner for læreryrket, selv om der virker noe fjernt unna denne babybobbla.

20140417-190558.jpg

Legg igjen en kommentar

