Effektiv

Posted on Updated on

I dag har jeg fått gjort kjempemasse, og klokka er ikke mer enn 14. Men der våkna ungen, etter bare 20 min…

Og det var det jeg fikk tid til å skrive, og vips så ble det kveld. Tittelen er kanskje ikke like beskrivende lengre. Men uansett, i dag tidlig fikk jeg dusja, lagd brød, lagd pæremos og søtpotetmos, ryddet kjøkkenet, dratt på living og kjøpt rullgardin alt før klokka 12. Følte meg ganske effektiv. Rullgardinen var dog i feil størrelse, og resten av dagen har flydd avgårde. Har fått litt tid til å sitte på balkongen i sola da, det er digg:)

Og nå er mannen ute og triller ungen en liten tur, sånn at han får en liten 20min lur til før han skal legges. Han våknet ofte i går kveld også, men fra klokka 03 til 06 (ca) så sov han, så jeg våknet faktisk relativt uthvilt, til tross for timesoppvekkninger tidligere på natta. Merkelig hva kroppen venner seg til.

Ungens kropp begynner å venne seg mer til fast føde, og det nye vi testet ut i dag var søtpotetmosen jeg lagde. Det er en ingrediens som jeg ikke har brukt noe særlig før, så jeg måtte sjekke i babymatvoka hvordan det skulle tilberedes. Og det var nesten like enkelt som det andre jeg har lagd.

Stikke hull i potetene med en gaffel.
Sette de i ovnen på 200grader
La de stå ca 40 minutter
La de kjøle
Ta av skallet
Og mose dem med vann som jeg hadde igjen fra pæremosen som jeg også lagde i dag.

Ungen likte det 🙂

Og der var de tilbake fra tur.

20140422-180715.jpg

Legg igjen en kommentar

