Barsel»gruppe»

Posted on Updated on

Skriver gruppe i anførselstegn for det har vært få ganger vi har møttes og vært fler enn to. Det samme gjaldt i dag, men det var hyggelig da. Vi gikk en tur rundt østensjøvannet, og etter de vanlige 20 minuttene våkna ungen, jeg tok på meg bæreselen for å ta han opp og la han se litt, men jaggu så sovna han ikke igjen, og sov resten av runden. Vi gikk gjennom skogen bak leiligheten på tilbaketuren, så jeg inviterte opp på kaffe. Det var fint å endelig få se en av ungene i barselgruppen på en annen måte enn kun nede i vogna.

Veldig gøy også å få se hvordan de reagerte på hverandre. Først virket Trym litt snurt fordi det var noen andre på leketeppet hans, og alle lekene som jenta lekte med ville han ha også. Håper det kun er jeg som ilegger han egenskaper nå, for det er jo ikke noe særlig hyggelig oppførsel. De varmet litt opp til hverandre etterhvert, og når de lå mot hverandre på magen, så lo faktisk Trym. Syns det var kjempestas, selv om det å ligge på magen ofte ikke er noe allright.

Den andre moren har ei datter fra før, og sånn sett litt mer erfaring enn meg, så det er gøy å høre om hvordan hennes unger er mot hverandre, og hvordan det er å ha to små. Samtidig som jeg jo hører at man uansett aldri får to like barn, så hun har andre utfordringer enn det vi har.

Uansett utfordring så går det i bølger, i kveld var ungen grinete og virket mer skeptisk til faren enn vanlig. Vi lurte på om han begynner å bli skikkelig mammagutt, men etter leggingen så konkluderte vi med at han bare var veldig veldig trøtt. Det er ikke noe poeng å prøve å legge han senere enn 19, selv om vi kanskje er litt sent ute med middagen. Jeg tror ungen egentlig kan klokka og vet at klokka 19 er det natta 🙂

Edit: nei, etter 15 min våkna ungen, superhappy og lys våken. Der kom mannen ut av soverommet leende, for han klarer ikke å holde maska og synge nattasanger når ungen smiler så fint til oss:)

20140423-192013.jpg

Legg igjen en kommentar

