Parktesting

Posted on

Jeg er veldig glad i å ligge i parker på våren og sommeren, men med en liten en så blir det noe helt annet enn å ligge å sløve med en bok og slikke sol. Selv om det blir anderledes, så betyr ikke det at det ikke blir noe av, så i dag har vi vært og testetparklivet.

Jeg fant ut at det vanskeligste med parklivet er, som jeg syns det ofte er, spørsmålet om hva ungen skal ha på seg. Er han for varm, for kald, og det nye spørsmålet; hvordan skal vi forholde oss til sola. Jeg tror vi fant en grei løsning med lue når han lå lenge i skyggen, og solhatt da vi gikk i sola for å være litt varmere. Men jeg ser frem til at han får en vinddress, for da kan jeg slippe å bekymre meg for mye om den fremdeles litt kalde vårvinden.

Vi møtte noen andre fra underskogsbarselgruppen ved tøyenparken. De babyene andre er, som jeg har fortalt tidligere, eldre enn Trym og de hadde alle byttet til sportsvogner. De kunne derfor sitte der i skyggen og se litt utover parken før de kom ned til pleddet der vi satt. Gøy å se hvordan de kunne sitte og pluddre og leke mye mer selvstendig enn da jeg så dem sist.

Det ble et kort visitt for min del, for etter halvannen time, så ble både Trym og jeg nokså slitene og kanskje litt lei. Da passet det bra at mannen var ferdig fra jobb, sånn at vi kunne ta følge og gå hjem sammen. Så det ble en gåtur tur-retur tøyenparken i dag. Og etter en formiddag hvor jeg rydda hjemme (fordi jeg trodde vi skulle få besøk, men det fikk vi ikke – pytt, godt å ha det ryddig og rent til helga!), og så turen, så merker jeg at innlegget blir kort, og det er godt at det er fredag 🙂

PS: grøtmåltidet jeg skrev om i går resulterte i at ungen sov fire timer den første økten. (Hurra! tilbake til fire timer! og ikke oppvåkning hver time som han har gjort i det siste) men de andre øktene var på to timer, så tja, er nok også en grunn til slitenheten. Vi prøver igjen senere med mer grøt, så får vi se om det er grøten eller alderen som gjør utslaget etterhvert. For: this too shall pass 🙂

20140425-200752.jpg

Legg igjen en kommentar

