Bursdag

Posted on Updated on

I dag er visst dagen hvor jeg har blitt ett år eldre.

Etter å ha vært igjennom en fødsel, så lurer jeg egentlig litt på hvorfor man feirer _sin_ bursdag, og ikke sine foreldres innsats den dagen. Det er jo de som fortjener gratulasjoner i dag, ikke jeg. Oh, well, Det har iallefall kommet mange hyggelige gratulasjoner på face og på meldinger og det setter jeg veldig stor pris på.

Dagen har ikke bært preg av at jeg har bursdag dog vi har vært hos Tryms oldemor og spist lunch. Anledningen var at Tryms farmor var på besøk og jeg syns det var like så greit å ikke nevne at jeg hadde bursdag. Det kom liksom ikke opp i noen samtale, og jeg har vel blitt så gammel at det ikke er noe man proklamerer høyt i enhver setting. (Men sier det her da…)

Vi tok banen ut til der Tryms oldemor og mannens onkel og tante bor, helt vest på t-bane nettet. Det tok sin tid å ta banen ut, men før vi byttet bane kom vi i snakk med en eldre dame som var på tur med mannen og barnebarna sine. Og hun skravla. Skikkelig arti dame som hadde mange historier på hjertet, så nesten ut som mannen syns det var greit å la henne få dele alle historiene sine med noen andre enn han. Arti skrue, som fikk tiden på banen til å gå fort.

Lunchen var hyggelig, bare synd at vi ikke satt ute, men det var kanskje like så greit med tanke på ungen og varme/kulde. Den varte litt lengre enn vi hadde forestilt oss, så for at ikke Trym skulle sovne i vogna på veien hjem, så bar vjeg han først i angelpacken, men det vikke han ikke ha noe av, så vi tok tur og bar han på armen hele veien og han satt på fanget vårt på banen. Han hadde stooore øyne og fulgte ivrig med på alt som var rundt han. Han slokknet kjempefort da vi kom hjem og var ferdig med kveldsrutinene.

Nå lager mannen biff og bernaise til bursdagsmiddag, og i morgen skal vi møte kjentfolk i parken for en liten etterbursdagsgrilling. Håper været holder seg like fantastisk som i dag 🙂 20140426-204843.jpg

Legg igjen en kommentar

