Bursdagsgrilling i Ekebergtrappa

Posted on Updated on

Det føles som om sommeren har vært på besøk i dag. Knall blå himmel, varmt og digg. En perfekt dag for grilling i parken.

Jeg fant ut på onsdag at det kanskje hadde vært koselig å gjøre noe i forbindelsen med bursdagen min, og det er lenge siden jeg har truffet en del folk. Så da jeg så værmeldingen for helga, så var det ikke noe vanskelig å finne ut hva vi kunne gjøre. Jeg inviterte litt forskjellige folk, og det ble en perfekt blanding med folk fra her og der. Og av de som kom så var det få som hadde vært der før, og alle var enige om at det var et kjemefint sted.

Jeg syns ikke bildet i dag gjengir hvor fint det faktisk er der. Var nok mer opptatt av å prate med folk og passe på ungen og det var en veldig hyggelig dag, så hva gjør vel det om bildet ble litt soso?

Merker at det er mer og mer krevende å sette meg forran macen og faktisk finne ro til å blogge for tiden. Jeg har jo satt meg som mål og blogge hver dag, så jeg må jo. Vet ikke hva jeg skal skrive om dagen så tenkte jeg kunne notere meg litt om hva ungen får til nå. For det er store forandringer på kort tid.

Vi har begynt med fast føde to ganger om dagen (går stortsett i grøt og noen isbiter som jeg har skrivi om tidigere), og han har vært kjempeflink til å spise, tilogmed lagd mmmm (les «dette var godt»)-lyder. Men i de siste par dagene har han begynt å blåse utover i det han får skjea i munnen. Det resulterer i mye morro, men masse søl. Så første måltidet er i pysjen, og siste er før vi skifter til rein pysj.

Vi har kjøpt et nytt badekar som kan brettes i to (på langs) og som har propp, som er mye mer praktisk og tar opp mindre plass enn det andre vi hadde, så nå er det badings nesten hver kveld for å få vekk matrestene. Ungen ser ut til å like badingen fremdeles, men han er litt skeptisk, og jeg tror at han kommer til å like det bedre når han kan sitte selv.

Jeg har en misstanke om at det ikke er så lenge til han kan sitte på egenhånd, fordi han er mye stødigere nå enn tidligere. OG han har mye mer lyst til å sitte på fanget, eller på armen og bli bært rundt enn å ligge på gulvet. For verken det å ligge på magen eller ryggen er noe særlig nå for tiden. I dag trakk han faktisk beina opp under seg (i «krabbeposisjon) da han lå på magen. Litt vel tidlig tenker jeg, siden han ikke har skjønt det med å dytte seg opp med strake armer enda, men det er tydelig at han jobber med motorikken. Han liker også ganske godt å stå, da selvfølgelig med god støtte fra oss, og tidligere knakk beina hans litt sammen ganske fort, men nå er beina rette og tydelig nokså sterke.

I forhold til dette med ståing og sitting så har jeg jo fått med meg at dette er noe ungene skal lære i eget tempo, men når han er så fornøyd i de to stillingene i forhold til å ligge, så må han jo få lov til å prøve seg ut litt av og til. Vi skal på fyseoterapautgruppe i morgen, så får høre der hva de sier der 🙂

20140427-192015.jpg

Legg igjen en kommentar

