Tur til Hvervenbukta

Posted on Updated on

Soool! For en fantastisk sommerdag.
Dagen begynte rolig med at Trym sov første økt i senga ved siden av meg i senga fra 07 til 08.30(!)
Etter mat litt leking og en dusj til meg sjekka jeg når firemåneders fyseogruppe-timen var, og jeg hadde notert ned to tidspunkt. Jeg ringte helsestasjonen kvart på ti for å sjekke og de sa jeg kunne komme klokka ti eller ett. Med det været som var så tenkte jeg det var like så greit å komme seg ut med en gang, så vi kasta oss rundt og rakk timen klokka ti.

Fyseoterapauten gikk igjennom forskjellige ting som var greit å vite om babyene. Reflekser, motorisk utvikling og noen tips om hvordan stimulere ungene til å ville bevege seg for eksempel. Hun poengterte at det viktigste for babyene var å kunne ligge på gulvet på en matte og viktigheten ved variasjon (ikke la ungen sitte for lenge i vippestol/newborn baby stol, på fanget eller i bæresele)

Det var ikke så mye informasjon eller tips som vi ikke har tenkt på fra før, men det var greit å få bekreftet at det vi gjør med han (leke med å hjelpe han å rulle rundt for eksempel) er riktig. Det var dog fint å se andre babyer på ca hans alder og å få høre at man ikke kan trene opp ungen i f.ex å sitte, man skal iallefall ikke stresse eller sammenligne med andre unger, for det meste kommet uansett av seg selv til den tiden som er riktig for den individuelle babyen.

Etter fyseogruppen gikk vi hjemom en tur for å hente litt vann og kosekaninen til ungen. Men kosekaninen var visst ikke nødvendig for å få ungen til å sove, for da jeg kom ned til vogna etter å ha vært oppe i leiligheten en kort tur, så lå ungen i vogna med et skjerf i munnen og sov søtt. Han vil ikke ha smokk, men et tøystykke i munnen er visst trikset for å sovne.

Vi gikk en lang omvei og sikksakk på Nordstrand før vi kom oss frem til hvervenbukta. Selv om det ble langt å gå gjorde det ingenting for ungen var fornøyd og jeg var strålende fornøyd med å gå i shorts og singlet og nyte sommerværet.

Vi kom frem akkurat til matigtid. Og fant en benk i skyggen med flott utsikt over fjorden. Etterpå ble det skifting og så la vi oss ned i en liten skråning. Da hadde jeg bært ungen på armen en stund og han begynte å bli sliten av alle inntrykk. Men før han begynte å protestere veldig så rulla han helt rundt fra rygg til mage. (Sannsynligvis hjulpet av den lille hellinga der vi satt, men alikevel:))

Så gikk vi hjemover i solen. Google maps hjalp meg med å finne en vei som var mye kortere enn den vi tok til, så da vet jeg hvordan vi kan komme oss til hvervenbukta på ca en time:)

På returen stoppa vi på en cafe, og det ble faktisk vår første tur på cafe alene. Går mye enklere å bestille og sånt nå som ungen sitter så greit på armen. Og det var null stress å amme der, siden alle andre satt ute i sola:)

Da jeg kom hjem så ringte manne og spurte om jeg ville ha sushi til middag, så etter en superenkel legging, så har vi nå spist sushi på balkongen.

Jeg digger sommerdager!!

20140428-184514.jpg

Legg igjen en kommentar

