Tur med følge

Posted on Updated on

Neida, jeg har ikke glemt bloggen, selv om det ble ett sent innlegg i dag. Jeg vet ikke helt hvorfor, men dagen i dag har bare flydd av gårde, og nå er det straks leggetid.

I dag er det onsdag, og barseltreff-dagen. Det var bare ei annen som kunne i dag også, men en annen en forrige onsdag. Vi møttes klokka 12 for trilletur, og bestemte oss der og da hvor vi skulle dra. Jeg fortalte om turen jeg hadde tatt til hvervenbukta på mandag, og hun sa at vi jo kunne gå dit. Vi stakk innom en butikk for å kjøpe med litt lunch før vi gikk. Ikke noe spesielt ved det kanskje, men det ble en «første gang» for oss i dag, fordi i dag satt Trym i babybjørnen hele veien hjemmefra, til senteret og inne på butikken. Det virket som om han syns det var helt greit, for han satt (eller «hang») ganske stille og hodet gikk fra side til side for å få med seg det rundt. Jeg tok ikke sjangsen på å ta hele turen med babybjørn, så jeg hadde med vogna, og han fikk sove der store deler av turen.

Selv om det var mye kaldere i dag kunne vi gå store deler av turen til hvervenbukta med genseren brettet opp. Sola varmet godt. Da vi kom frem så satte vi oss på en benk, og spiste lunch, store og små. Det er veldig fint med vår, for da kan vi ta ungene opp av vognene mye mer, og dermed få hilse ordentlig på de små. Mens vi var der fikk Trym «hilse på» noen gjess. Han så på de, mens jeg sa «pip-pip», noe han syns var kjempe arti. Små gleder for liten og stor 🙂

Etter en liten stund skyet det over, og ble kaldere så vi ble ikke der så veldig lenge. Returen tok litt lengre tid, da det er mye oppover, og da den andre babyen ikke klarte å finne roen selv i vogna, så det ble litt stopp underveis den første biten. Men han slokkna etterhvert og jeg tror begge ungene var nokså slitene etter dagen, for de sov iallefall en time begge to på hjemveien.

Da vi nærmet oss hjemme ble vi møtt av mannen på sykkel. Klokka var blitt så masse at han hadde hatt tid til å stikke hjemom etter jobb for å legge fra seg jobb-ting, og bytte sykkel. Nokså greit å ha «find my friends» på mobilen, for da kunne han se hvor vi var og møte oss der.

I kveld har vi fått gitt bort en stor pose med  babyklær vi ikke har fått brukt, og klær som vi ikke trenger til en evnt nr 2 og noen av de mange lekene vi hadde til en kamerat av mannen som har termin i dag. Jeg håper de får brukt for noe av det. Tja, ellers, så har kvelden gått til spising, ny episode av Fargo, og klesvask og pakking til helgas hyttetur.

20140430-203716.jpg

Legg igjen en kommentar

