Verandariving på hytta

Posted on Updated on

Hver gang vi er på hytta snakker mannen om de ørten prosjektene som burde bli gjort, og å bygge om en del av verandaen har stått på den lista en stund. Og i dag satte Tryms morfar i gang med rivingen.

Og det var det jeg fikk skrivi tidligere i dag, tenkte jeg skulle fortsette nå, men jeg har funnet frem kindelen igjen og lest noen kapitler – og jeg blir så trøtt! Vanskelig å holde øya oppe selv om klokka ikke er ni en gang. Småbarnsforeldrer problem, eller er jeg over i en periode hvor bøker er sovemedisin?

Jo, litt om søvn: poden sov til 08(!) i dag-de to siste timene i senga sammen med oss. Og han hadde sin lengste sammenhengende dagsoveøkt ute trilling i dag. 2 timer sammenhengende. Da fikk jeg sitti og lest litt og slappet virkelig godt av. Sikkert fjelluften som gjør at han sover bedre, men kan jo være lov å håpe at det er tegn på at sovemønsteret hans endrer seg.

Uansett, hytteliv: morfar har revet verandaen, mannen og morfar har kuttet den opp og stablet i vedskjulet, mannen har funnet flaggstangemne, mormor lagde sveler til oss til lunch og jeg og ungen har danset rundt i hytta til lyden av en sveivegramofon.

Ungen har forresten hatt sin første virkelige latterkrampe i dag. Han lå på knærne mine og jeg lente meg fremover over han, som jeg pleier å gjøre når jeg synger «hode, skulder, kne og tå». Han syns «kne og tå» er morsomt, men i dag var det visst hysterisk morsomt bare at jeg lente meg fremover (og lagde vel en eller annen rar lyd). En baby med latterkrampe = Masse latter på alle i hytta:)

20140503-153033.jpg

Legg igjen en kommentar

