Babymatproduksjon

Posted on Updated on

I går kveld hadde mannen og jeg en superhyggelig stund på kjøkkenet etter vi hadde lagt poden. Mannen delte opp og gjorde klar kjøtt og kylling for uka mens jeg lagde fruktmos til poden.

Jeg moste mango, banan, eple og pære (de to siste dampet jeg først) og blandet sammen forskjellige blandinger med litt sitron i noen av dem for smakens skyld. Og jeg må si jeg ble nokså fornøyd med resultatet. Blandingene jeg lagde var mango og banan, mango banan og pære, eple pære og banan. Vi har flere oppskriftsbøker, men jeg syns det var like så greit å bare prøve meg frem til jeg fant smaker jeg syns var godt.

De forskjellige mosene la jeg over i poser som jeg har bestilt på nettet fra squooshi.com. Vi fikk fem poser mer enn det jeg faktisk hadde bestilt, men ut av to mangoer, tre pærer, fire bananer og tre epler fylte jeg opp elleve av de femten posene vi hadde, så det var bra vi fikk så mange.

Posene kan brukes flere ganger og vaskes i oppvaskmaskinen, de har to forskjellige typer korker, noen til lagring, og fire korker som er lettere å sutte fra. De fleste posene havnet i fryseren, og skal tas opp og brukes i grøt, eller bare som mellommåltid.

Jeg har prøvd å lagde hirsegrøt tidligere med pæremos oppi, men jeg syns ikke det smakte noe særlig,, så i kveld tenkte jeg å prøve å lage hirsegrøt med en av de hjemmelagde mosene i. Spennende å se hva poden syns om det, om han liker det blir det hjemmelagd mat fremover 🙂

Edit: bildet av ungen er etter at han smakte på vår middag i går, potet og purresuppe (ungen fikk potet og purremos før vi spedde det ut med kyllingkraft og krydret med salt og pepper). Han var ikke særlig overbevist over smaken, men vi har nå to poser fryst med dette også, så han skal nok få i seg litt grønnsaker etterhvert også.

20140505-225031.jpg

Legg igjen en kommentar

