Feber :(

Posted on Updated on

Da var det podens tur til å bli syk.

I natt sov han 7 timer sammenhengende for første gang i sitt liv, våknet kun for mat. Da jeg skulle legge han over i senga igjen så kom det opp igjen. Jeg trodde det bare var gulping og lurte på om det var noe med mengden melk siden det var så lenge siden forrige amming. Det samme tenkte jeg da det skjedde med første ammingen på morningen også (andre siden). Han har jo kun gulpet tre ganger i sitt liv, så jeg er ikke helt erfaren med konseptet gulp vs oppkast. Men da også grøten kom opp igjen så var det vel ikke noe spørsmål lengre.

Han hadde 38.8 i feber da jeg målte tidligere i dag, og formiddagen har han for det meste brukt til å sove. Jeg prøver å gi han vann og melk når han er våken, slik at han skal få i seg noe.Er egentlig overrasket over hvor rolig jeg tar det hele. Jeg tenker jo selvfølgelig på at jeg har lest et sted at om man har barn under 6 mndr som har feber så skal man ta kontakt med lege, men jeg har jo nettopp hatt omgangssyke selv, så vet jeg jo hva det er. Og det er nok ikke så mye en lege kan fortelle meg. Annet enn å få i han nok veske, så er det er vel ikke mye å gjøre annet enn å følge med temperaturen og la han hvile og la kroppen hans jobbe seg igjennom det.

Stakkars liten. Både forkjølelse og omgangssyke på så kort tid. Får vel bare tenke at imunforsvaret hans blir sterkere for hver ting han får.

20140513-112120.jpg

Legg igjen en kommentar

