DNT-trilletur langs alnaelva

Posted on Updated on

Det ble visst litt mer sykdom enn jeg hadde forventet da jeg skrev innlegget i går. Midt på dagen i går sjekka jeg tempen på ungen igjen, og den hadde steget til 39.6. Jeg ringte til legekontoret for å høre med dem om de hadde noen tips eller noen råd om hva jeg skulle gjøre, men i det jeg ringte begynte ungen å grine så masse at de like så greit satte opp en legetime til oss. Så da ble det tur til legekontoret.

Turnuslegen brukte masse tid til å skrive opp det jeg fortalte, og prøvde å undersøke ungen, høre på lunger og hjertet og slikt, men det var nok ikke så lett for henne fordi han skreik masse og høyt. Hun ringte til slutt til vakthavende barnelege ved Ullevål for å forhøre seg, og de tok Tryms fødselsnummer i tilfelle vi kom inn dit i løpet av kvelden. Da gikk det opp for meg at ungen faktisk var «ordentlig» syk. Men hun ga de samme rådene som jeg hadde tenkt selv egentlig. Gi ungen mat så ofte han vil, og gjerne også vann, og sjekk om det kommer tissebleier. Vi fikk også tips om GEM – et pulver som hjelper å holde på veske. Og til slutt fikk vi nummeret til Ullevåll i tilfelle forværring

Heldigvis trengte vi ikke noe av det, for etter en stikkpille med paracet som vi fikk tips fra legen om å ta, så gikk feberen noe ned, og ungen var i mye bedre humør. Jeg lærte da hvordan man skal sette stikkpiller, (butte enden inn først og fukte den med varmt vann før den føres inn).

I løpet av natten gikk feberen ned og i dag tidig var han ved sitt vante humør, bare med litt mindre appetitt. Kan være det er fordi han spiste så mange ganger i løpet av natta?

Så, siden formen hans var bra, og det var meldt bra vær, så dro vi på DNT-trilletur. Denne gangen langs akerselva.  Det var 20 vogner og veldig hyggelig. Selv om det er mange som kjente hverandre fra før der, så er det g øy hvor lett det er å komme i snakk med folk på de turene. Vi endte opp på cafe på den gamle brannstasjonen på grønnland, der var det noen få av oss som satte oss ned i bakgården mens andre dro videre til andre steder. Jeg anbefaler (igjen?) DNT-turene til alle med små barn.

Etter turen gikk jeg kongsveien hjemover, og Trym sov en kort lur, og satt resten av turen og så seg rundt. Været ble bare bedre og bedre i løpet av dagen, så da vi kom hjem så satt vi en times tid på balkongen i sola. Veldig digg. Og til tross for kun to små lurer i dag, så er ungen i veldig godt humør, og det ser ut som vi er helt ferdig med sykdom for denne gang 🙂

20140514-162040.jpg

Legg igjen en kommentar

