Kobberhaugen

Posted on Updated on

Bryllupsplanlegging. Jeg må smake litt på det ordet, for det virker litt fjernt. Men gårsdagen ble faktisk brukt til bryllupsplanlegging.
Vi tok ut en bil fra bilkollektivet og kjørte til sørkedalen skole. Derfra gikk vi veien opp til kobberhaugen hvor vi skal gifte oss til høsten.
Forrige gang vi var der var jeg gravid og jeg merker at det var mye lettere å gå opp denne gangen. Det er bare snaut fem km å gå, og selv om første biten er litt oppover er det en veldig fin tur.

Planleggingen gikk egentlig veldig greit. Jeg merker at hverken mannen eller jeg har så mange bastante meninger om hvordan det skal bli. Forslagene hun fra kobberhaugen, som vi hadde møtet med, kom med hørtes stortsett veldig bra ut. De har arrangert bryllup der oppe før, så de har er erfaring enn hva vi har.

Menyen ble satt, og vi fikk satt opp en tidsplan for når ting skulle skje (når folk ankommer, når sermonien skal være, når middagen skal være etcetc).

Det er klart at det er noe som gjennstår i planleggingen, men jeg føler at vi er langt på vei. Det som jeg vet gjenstår, er blant annet å finne en musiker, eller en bekjent/venn som kan spille noe til starten av sermonien. Jeg tenker det hadde vært supert å ha levende musikk, enten fiolin, fløyte, eller kanskje gitarspill? Hvilken melodi har vi heller ikke bestemt. Melodien som er «vår» som vi kunne tenkt oss å kanskje danse til, fungerer ikke, så om den kunne vært spilt som en del av sermonien hadde vært knall.

Apropo dansing, så er jo det også en greie har jeg skjønt. Jeg kan jo ikke danse! Jeg kunne godt tenkt meg å slippe den biten der, men det er vel noe med disse tradisjonene og slikt. Vi får prøve oss litt frem i sommer, og om vi bare tråkker hverandre på tærne, så får folk bare godta at det ikke blir en «brudeparrets dans».

Ellers fant vi ut at det hadde vært fint med kakebord etter middagen. Og for å få det variert og personlig, så vil vi gjerne at folk har med en kake. Om det blir mye (som jeg håper det gjør), så blir det kaffe og kaker til venner som vil ta turen opp på søndagen.

Jeg føler meg foreløpig nokså rolig ti det hele, men det er en ting som jeg gjerne skulle ha avklart, og det er vigsleren fra Human-Etiske. Jeg fikk en mail for litt siden, hvor hun som skal vie oss spurte om vi kunne avtale en tid å møtes, og jeg svarte kjapt på den. Men så fikk jeg aldri noe svar igjen. Og i dag prøvde jeg å ringe, kom ikke frem, sendte en melding, men har ikke fått noe svar enda. Jeg får la det gå noen dager, så evnt ta kontakt med Human-Etiske og høre om de vet noe.

Oh well, det er sikkert masse som dukker opp etterhvert, men det får vi ta når det kommer. Det blir iallefall bryllup på et utrolig fint sted 🙂

20140519-100118.jpg

Legg igjen en kommentar

