Første joggetur

Posted on Updated on

I går var en super dag. Med flott vær og kun to amminger i løpet av natta, så tenkte jeg å bruke den ekstra energien på en litt annen tur enn vanlig. Jeg bestemte meg for å gå hjemmefra og gjennom Østmarka til Ellingsrudåsen. Forrige gang jeg gikk der var jeg gravid, og jeg husket at det var en tur med en del bakker, men fin og passe lang.

Jeg har fått meg nye jogge-tights, så jeg tenkte at i marka på en solskinnsdag var vel en perfekt anledning til å teste de ut uten å føle meg teit. Ikke det at joggetights ser teit ut, men hodet mitt sier at det ser litt vel sporty ut til å ha på seg på en vanlig trilletur, så da vi kom til Nøkklevann så bestemte jeg meg likseågodt at jeg skulle prøve å jogge litt.

Og det gikk overraskende bra. Kanskje mest fordi jeg tillot meg å gå i alle oppoverbakkene, og de er det en del av i Østmarka, så da fikk jeg pustepauser. Vi måtte stoppe opp etter en liten stund for en matpause, og med en ekstra banan innabors for min del, og en unge som syns det var greit å ligge og sitte i vogna og se på naturen, så prøvde jeg meg på joggingen igjen.

Jeg klarte å jogge i alle bortover og nedoverbakkene helt frem til en kort pause på Mariholtet. Og derfra og ut av marka jogga jeg jaggu hele veien (bortsett fra de to store oppoverbakkene). Litt detaljert beskrivelse av turen kanskje, men jeg er utrolig overrasket og egentlig litt stolt over hvor god formen var. Det ble en tur på tilsammen 14km, og vi kom oss frem på litt over to timer. Ikke ille til å være første tur joggende med vogn, syns jeg.

Jeg trodde at jeg kom til å bli fryktelig stiv og støl i beina i dag, men det har jeg heldigvis ikke blitt. Det eneste lille problemet på kvelden var en vond rygg, og siden mannen var borte gadd jeg ikke å lage ordentlig middag. Jeg tenkte at det var bedre prioritering av tiden å lage pæremos-isbiter til poden isteden for å spise selv. Nå i ettertid ser jeg at det kanskje var en litt dårlig prioritering for min del, men poden digger pæremos-isbiter og har fått apetitten tilbake til normal, så alt i alt greit prioritert. Uansett, det jeg fant ut var at jogging definitivt skal gjentas, både med og uten vogn!

20140520-212151.jpg

Legg igjen en kommentar

