Nøkklevann rundt

Posted on Updated on

Onsdag igjen, og barslegruppedagen. Jeghar begynt å innse at onsdager er en dårlig dag å avtale treff på. Det er ikke så ofte folk kan, så jeg tenker at Trym og jeg vil bruke de fleste onsdagene på DNT-trilleturer fremover mot sommeren. Så i går var vi med nøklevann rundt igjen.

Trilleturene starter relativt tidlig, så det ble til at vi sto opp når ungen våkna og tok grøten klokka 08 isteden for 10, som er det vanlige. Og da holdt han seg faktisk våken i to timer, mot den vanlige timen før han skal ha første lur. Vi gikk derfor hjemmefra og til oppmøtestedet ved Østmarkssetra og Trym sov sine vanlige 30 minutter. Jeg hadde derfor forventet at han kanskje skulle sove litt på turen, men det ville han ikke. Han var våken hele veien rundt. Han ble litt grinete av og til, men da var det bare å skifte fra sittende til liggende stilling i vogna, eller motsatt.

Har jeg nevnt at jeg digger å kunne bruke sportsvogn delen? Jeg kom i snakk med noen andre som hadde unger som var litt over et halvt år (ca en mnd eldre enn Trym), og de hadde ikke byttet til sittedelen enda, men vurderte å gjøre det nå snart. Er tydeligvis ikke noen fasit der for når ungene er klare for det.

Vi gikk til rustadsaga denne gangen også, og lunchet der. Da jeg bevegde meg hjemover, så fikk jeg en invitasjon til cafebesøk ved Carl Berner, og svarte umiddelbart at vi var på markatur, og derfor ikke rakk det.

Men så kom jeg på at det jo går bane ned til byen – jeg trenger jo ikke alltid å gå. Så jeg ombestemte meg og dro ned alikevel. Følte meg litt dum da jeg møtte opp i halvsvett treningstøy (siden jeg hadde jogget noe av turen), men det er visstnok “inn”å gå med treningstights for tiden – selv i byen. Og jeg merker at jeg egentlig ikke bryr meg så mye, så det var fort glemt.
 
Var hyggelig å skravle med andre som jeg ikke hadde møtt på en stund, og etter cafe-besøket gikk jeg ned til sentrum og møtte mannen som tok en kaffe med en kamerat. Samboeren hans kom, og de skulle se på et hus ikke langt fra østensjøvannet, så vi tok like så godt følge med dem, slik at mannen og kameraten kunne få skravle litt til før vi dro videre hjem.

Vi var ikke hjemme før kl 18, så da var det bare grøting og legging og vips så var den dagen gått. 20140522-141451.jpg

Legg igjen en kommentar

