Åpen barnehage igjen

Posted on

I går fikk jeg ligget lenge og kost meg i senga med sovende Trym ved siden av meg. Nokså greit, siden jeg ikke klarte å sovne før kl 01.

Etter at vi sto opp dro vi til åpen barnehage igjen. Det var ikke så mange der i det vi kom, men ikke lenge etterpå så kom det en del foreldre med barn.

Denne gangen skal jeg ikke skrive noe undrende om fedre og sofasitting, for det var mange fler av dem som var nede på gulvet med barna i går.

Jeg kom i snakk med litt flere foreldre denne gangen enn forrige gang, og det var flere jeg kjente igjen fra sist gang. Jeg fikk også hilst på de to som jobber der, husker ikke helt hva de var, men tror det var noe pedagog og psykiatrisk sykepleier eller fyseoterapaut. Jeg fikk nevnt at Trym kanskje var litt i det yngste laget i forhold til de andre, men de var bare veldig positive til at selv så små barn var der. Jeg følte meg, alt i alt, veldig velkommen og tenker det er en fin ting å gjøre ca en gang i uka.

Vi hadde dog en liten nedtur i går. Trym klarte å kaste opp, eller gulpet – hvem vet, over hele seg, og hele meg og utover gulvet på åpen barnehage. Stakkar liten. Han ble med ett litt grinete, siden han heller ikke er vant med det, men det gikk fort over. Planen var å gå en lengre tur i det fine været, men vi måtte hjem og skifte begge to.

Da vi kom hjem la jeg Trym senga si, og han lå å småpluddra med bamsen sin en god stund før han sovnet. Da hadde han vært våken i fire timer, så heldigvis ble luren mer en kun en halvtime, men ikke mer enn en time, og han ville ikke sove noe mer den dagen. Det resulterte i nokså grinete baby da mannen skulle legge han i går (jeg hadde besøk av en kamerat), men han slokknet fort og sov greit igjennom natten.

Dette er forresten mitt innlegg nr 201, er litt overrasket over at jeg har klart å få til ett hver dag. Men jeg gir meg ikke nå, mange flere dager med nye opplevelser i vente 🙂

20140523-192132.jpg

Legg igjen en kommentar

