Ny parktur

Posted on Updated on

Nå sitter jeg og hører på pop-quiz på p13 (og P1) mens ungen sover og mannen er ute og henter bil til et besøk vi skal på i ettermiddag. Har sikkert noe fornuftig jeg burde ha gjort, men det var digg med sofatid.

Vi har fått sovet godt i natt med en amming kl 23, og en klokka 05. En oppvåkning i mellom der, men da sovna ungen etter at han fikk kaninen og etter noen få knirk. Driver han å nattavvender seg selv? Det er jo på tide syns jeg 🙂 Uthvilt, men jeg merker jeg er litt småsliten i beina i dag, for jeg gikk ned til ca Hasle i convers. Noe som virket som en god ide der og da, men bør nok holde meg til joggesko på sånne halv-langturer.

I går møtte vi underskogsbabyene igjen. Denne gangen var det digg temperatur (t-shortevær for store og små) og vi hadde fin skygge fra et tre. Det har vært varmt i det siste (hurra!), og jeg har hørt om flere unger som ikke har likt varmen noe særlig. Enn så lenge ser det ut til at Trym syns det er helt greit. Kryss i taket – håper det varer 🙂
De andre ungene vi møtte nærmer seg 7mndr og er med andre ord halvannen måned eldre enn Trym. Den første gangen vi møttes i parken syns jeg det var stor aldersforskjell mellom dem og Trym, men selv om de kan mer fysisk nå, så syns jeg Trym ikke virker så mye mindre siden han er så våken og «med».

Denne gangen var det også med en på nærmere ti måneder, som krabber rundt, reiser seg opp (med støtte) og som har forandret seg masse, fra å være «baby» har han nå blitt mye mer «ett lite barn», både i bevegelse og i ansiktet. Jeg har vel nevnt det før, men det er så morsomt med babyer, spesielt det å møte de ofte og se utviklingen og hvordan de vokser. Og også å se at de kjenner meg igjen. To av ungene (som lo sånn forrige gang vi møttes) så på meg litt sånn forventningsfullt når jeg herja litt med Trym. Og det tok ikke mange sekundene før jeg fikk smil tilbake fra noen grimaser jeg gjorde. Kan godt være de ikke var «forventningsfulle», at det bare er noe jeg innbiler meg, men smil er bra uansett.

Det var også ei der med en unge som jeg såvidt hadde hilst på en gang, og da Trym var lagt i vogna for å ta en liten lur hoppet jeg litt rart og «klovnet meg litt til». Og han lo! Han satt med en bit vannmelon, spiste desert, og fikk underholdning samtidig. Baby-latter er noe av det fineste, så det ble til at jeg klovna litt ekstra. Fikk faktisk litt lyst til å begynne å jobbe på småbarnehage.

Selv om været var nydelig da vi var ute, skyet det til da det nærmet seg slutten på arbeidsdagen, så Trym og jeg tok turen innom jobben til mannen, og møtte han der. Da begynte det å lave ned. Så det passet egentlig helt greit med en bleielekasje og dermed å bruke litt tid på bleieskift, for da vi kom ut hadde det heldigvis gitt seg litt. Det regna dog litt, og vi hadde på regntrekket på vogna. Noe som Trym syns var kjempespennende å smake på.

Apropo smaker, så fant vi ut at det var fint med en tråd på skogen der vi kunne dele litt erfaring om babymat, så jeg lagde det da vi kom hjem. Og der har flere delt litt oppskrifter de har fått på babymatlagingskurs. Så nå skal vi teste litt forskjellige ting fremover!

20140524-122032.jpg

Legg igjen en kommentar

