Neil Gaiman på Rockefeller

Posted on

Etter oppfordring la jeg ut gårsdagens innlegg på facebookgruppen «arbeidstidsforhandlingene» og fra i går kveld til i dag har det kommet over 200 likes, selv om innlegget drukner i andre innlegg. Jeg merker at den saken provoserer meg, kanskje spesielt nå som jeg står utenfor jobben og ser på det på litt avstand. Da jeg var på FN-rollespillet (som jeg har skrevet om før) så fikk jeg en vond følelse, jeg ville ikke fortsette å jobbe som lærer. Eller kanskje, men kanskje ikke. Denne følelsen var fremprovosert av at noen av kollegaene mine ikke engang hadde tid til å hilse på i lunchen, for de gjorde selvfølgelig jobben sin; var der 100% for elevene. Jeg så fra utsiden hvor sinnsykt krevende det er i perioder, selv om det er utrolig givende, så tror jeg en 8-4 jobb passer bedre inn med småbarnslivet etter denne arbeidstidsavtalen.

Oh well, skal ikke dvele mer ved det nå. Nå skal jeg tilbake til min vanlige daglige oppdattering som småbarnsmor. Jeg hadde avtalt å møte ei venninne på mandag og mannen skulle legge ungen. Så på søndag sendte hun en melding hvor hun spurte om jeg ville være med på intervju med Neil Gaiman
på Rockefeller. Og det ville jeg jo selvfølgelig!  Dørene åpnet 18, så vi spiste på peoples først, og så gikk vi mot rockefeller et par minutter over 18. Da vi kom rundt hjørnet til inngangen fikk vi oss litt av en overraskelse. Det var laaaang kø. Køen gikk rundt kvartalet, og enda litt til. (En forbipasserende spurte hvem det var som spilte) Heldigvis gikk det relativt fort, (for jeg liker ikke å stå i kø)

Intervjuet ble ledet av en fyr fra dagbladet eller noe som overhode ikke kunne engelsk, og som egentlig ikke virket interessert i Neil Gaiman sine bøker. Fatter ikke hvorfor de valgte å la han «lede» samtalen. Jeg skriver lede i gåsetegn, for det var heldigvis Neil Gaiman som ledet samtalen selv. Han er vel såpass dreven at han vet hva han vil si og når han kan si det. Det var underholdende og interessant å høre på, og det var digg å ha en virkelig «koble av» kveld.

20140528-192523.jpg

 

Legg igjen en kommentar

